tisdag 19 juli 2011

Paraflax

Är det någon som känner till en uteservering i behov av ett stort parasoll?


Isåfall har jag ett till salu. För som golfparaply går det icke att använda. Såvida man inte är 900 år gammal och har en paraplyhållare i sin pensionärsvagn.

Eftersom jag inte har någon sådan försökte jag att ställa paraflaxet bredvid bagen. Vilket slutade med att paraplyet blåste iväg bortåt pakeringen med en imponerande hastighet, tätt följt av en springande mig själv.

Av ovilja att detta skulle upprepas vecklade jag ihop paraplyet och lät ösregnet husera fritt.

Kanske det ultimata beviset på en riktigt usel investering. Att köpa världens dyraste paraply och sedan inte ens använda det när det regnar.

Men... Den dagen isarna smält har jag min egen lilla farkost att segla omkring på. Då kan ni andra sitta i era sjunkande reklamparaply-båtar och fundera på hur länge man egentligen kan hålla andan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stoppa ner paraplyets skaft i bagen bland klubborna. Då skyddar det allt och blåser inte iväg.

Van Gol Fare

.A sa...

50kr bjudet, för att sätta på min pensionärsvagn

Marcus sa...

Van Gol Fare: Stora tack för tipset, det är såklart så man gör! //Mindre Van Gol Fare

.A: Du måste vara portad från auktioner. Det skulle ta 400 st bud innan innan utgångspriset är ökat med 50% //Små steg

Golfparaply sa...

Tips, skaffa ett golfparaply med ventilationsfickor. Då går vinden genom paraplyet, men vattnet hålls borta. Se exempel på www.finaparaplyer.se.