torsdag 8 mars 2012

Rabbit Hole och Pannkaksattack

Mitt i vardagsstressen lyckades jag klämma in en sen kvällsfilm igår. Har man hyrt (ja, det går fortfarande att göra rätt för sig) tre filmer som ska lämnas igen på fredag vill man ha lite valuta för pengarna.

Det blev Rabbit Hole med Nicole Kidman, Aaron Eckhart och Dianne West.


Normalt älskar jag långsamma dramafilmer men den här gången blev jag aldrig riktigt berörd, trots att filmen var riktigt snyggt gjord och skådespelarinsatserna bra (särskilt Aaron Eckhart IMO). Att jag inte blev berörd måste bero på att jag inte har en aning om hur det känns att ha ett barn, och ännu mindre hur det känns att mista ett. Men det kan inte vara riktigt så enkelt heller. Jag älskade tex Things We Lost In The Fire, trots att jag är helt anti-droger. Det är helt enkelt så att vissa filmer har det, och andra inte. Betyget blir en medelstark 3:a.

Vad det gäller just Aaron Eckhart kan jag rekommendera den fantastiskt underhållande och tänkvärda filmen Thank You For Smoking. En kvalitetsrulle rakt igenom!

Vidare blev jag precis attackerad av ett gäng pannkakor (2 st) på Hantverksbaren. I min gikt-förvirring har det ännu inte utkristalliserat sig vilken typ av mat jag egentligen ska äta. Knappast pannkakor oavsett, men jag famlar i totalt mörker här och har i princip dåligt samvete över allt jag trycker i mig. Det kan bli den gamla Vicks-dieten en gammal barndomskompis gick på ett tag. Halstabletter till frukost, lunch och middag.


4 kommentarer:

Alexander Lucas sa...

Jaså gett upp blomkol och spenat mumsandet ?

Marcus sa...

Nja, mer en period av funderande över vilken dietväg jag ska ta i fortsättningen. Har alla fall nyss ätit blomkål och kyckling. Ett litet steg i någon typ av riktning alla fall.

Imorgon ska jag nog prova sån där röd blomkål som görs på druvor och jäses till perfektion. Ett helt annat typ av steg, uppenbarligen.

Den som söker skall finna!

Alexander Lucas sa...

Ok, själv saknar jag svensk pizza så enormt.
Lagar man själv mat här nere så roterar det mellan 3-4 rätter.

Man är oduglig...

Marcus sa...

Lucas: Är pizzorna på Malta väldigt annorlunda alltså? Jonas, som du träffat, tipsade om det där Candynavia, som verkar ha ett helt sinnessjukt utbud av svensk godis och mat. Till rimliga priser dessutom! Men där lär du väl varit med nyllet och botaniserat!