fredag 9 december 2011

Då blev det inge mer pilgrim för mig

För ett tag skrev jag ett blogginlägg där jag lovade att vandra Pilgrimsleden ifall jag inte klarade av att leverera en viss utveckling på squashbanan.

Guess what? Det ser ut som om att Aposteln Jakobs relikskrin i Santiago De Compostela blir tvungen att tillbringa evigheten utan ett besök från min sida.

I takt med att jag går ner i vikt (vilket jag har Paleo-diet och hälsosamma vänner att tacka för) går jag upp i squash-kvalitét. Bättre ork, bättre rörelseschema, bättre slag och bättre timing.

På kort tid har jag slagit spelare jag aldrig tidigare haft någon chans mot. Trots min negativa uppsyn har jag ingen anledning att tro att den här formen är tillfällig. De flesta på hallen har nämligen spelat ganska länge och således passerat sin peak, medan jag är ung, jovialisk och har framtiden för mig!

Hotet, som jag ser det, är att jag tar en till hälsosommar och kliver tillbaka till 93kg-rutan med full yrsel framåt nästa höst.

På tal om fest var det tänkt att jag skulle gå på Maggio ikväll, men det har gått och blivit inställt. Istället kan jag packa och få lite saker gjorda inför nästa vecka som ska spenderas i Stockholm.

Trevlig helg i stormhelvetet!

Inga kommentarer: