söndag 2 december 2012

Crepes och bilförsäljning

Det tog mig 34 skyltsöndagar att hitta den perfekta smakkombinationen. Crepes med grädde, banan och nutella. Inte så juligt kanske. Men förbannat gott! Och ett upplägg som passade mig perfekt. Medan föräldrar och småbarn frös arslet av sig bland alkoholfri glögg, blåsormar och rullrån satt jag i värmen och åt kaloribombspannkakor.

Ett upplägg som passar desto sämre är att min sommardäcksbeprydda bil totalprotesterar mot kylan och måste startas en gång per dygn för att inte tappa livsgnistan. Just bilen, och snarare vad jag ska göra med den, är ett av orosmomenten kring min stundande flytt. Antingen ställer jag av den och lämnar den i Sundsvall. Eller så tar jag med den och parkerar den ute hos syrran i Saltsjöbaden. Inget av alternativen lockar mig särskilt. Det tredje alternativet är försäljning, något som blir mer och mer lockande ju kallare och bedrövligare det blir.

Den enda nackdelen är att jag då står utan bil vid en eventuell hemflytt. Men jag har alltid varit dålig på att leva i nuet och i alltför stor utsräckning funderat kring vad mina beslut leder till i framtiden. Inte bra, det gör mig oharmonisk och bekymrad, istället för att bara göra det som känns bäst just nu och hantera eventuella situationer när, och om, de uppkommer.

Ifall jag flyttar tillbaka kan jag antingen köpa eller leasa en bil. Så! Då tog jag det beslutet under tiden jag skrev inlägget.

Någon som vill köpa en Audi A3 1,8T -02? Den trivs utomordentligt bra med kyla och har gått dryga 9500 mil.

4 kommentarer:

.A sa...

10k bjudet, förutsatt att du byter till vinterdäck före.

Marcus sa...

.A: 40 så är den din. Med vinterdäck.

Min väg tillbaka sa...

Dina crepes med banan och nutella låter underbart gott. Måste jag prova!

Marcus sa...

Min väg tillbaka: Ja, gör det! Lätt beroendeframkallande, men på ett bra sätt :)