onsdag 27 februari 2008

En man att lägga på minnet

.
Känner ni igen den här killen?Inte det? Han heter alla fall Santiago Ventura.

Han spås en lysande framtid och kommer inom den närmaste åren vara en av Spaniens mest rutinerade kondomautomatspåfyllare. För någon tennis kommer han knappast försörja sig på.

Detta till trots lyckades denna hybrid till människa vinna sin första match i turneringen i Acapulco. Motståndet bestod av Ramirez, en lokal yngling som fått ett wild card in i turneringen. Jag har nog aldrig sett en match med så dåligt spel och så många unforced errors. Venturas serve kan liknas med något som Anna Kournikova skulle fnissa hejdlöst åt.

Tog spel på Ventura inledningsvis, varpå ynglingen breakade samt höll sin egen serve. Normalt spelar jag då tillbaka vinsten och greenar ut, men eftersom Ventura såg så otroligt talanglös ut valde jag att öka insatsen på Ramirez några punkter. Bra tajming av mig, ynglingen eldade sina närmaste 2 servegame i stor stil och resten av matchen var ett enda långt lidande.

I fortsättningen ska jag nog försöka vara mer selektiv när jag spelar underdogs. I och för sig är det ett spel som känns som jätte EV+ när det går hem och som ett totalt fiasko när det går snett. Men det går ändå att studera fundamentala fakta lite bättre innan.

Kudos till Carlos Berlocq som gav Canas en riktig hård match nästintill gick till tiebreak i skilje. Den killen kan vara värd att hålla ett öga på när grussäsongen drar igång. Ruggig talang och sin orutin till trots spelade han en iskylig tennis utan tillstymmelse till nervositet.

God afton!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Uppdatera ditt as. Din ende läsare har tråkigt på jobbet.

Marcus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marcus sa...

Skriv i din egen blogg ögon! Jag är fullt upptagen med att slå tummen i bordet upprepade gånger!