onsdag 11 maj 2011

Ironisk hommage till Sundsvall

Jag mötte just tre personer som måste ha besökt jordens alla skrymslen och vrår. Dom gick nämligen och turistade och fotade runtomkring torget. För Sundsvall måste väl rimligen vara det absolut sista stället på planeten man frivilligt åker till?

Sundsvall är så vederstyggligt att det inte finns någonting som förknippas med staden. Det finns varken någon Sundsvalls-bakelse, Sundsvalls-vals eller Sundsvayerskt öl. Undantaget är Sundsvalls-byxan som Adidas tillverkar, men alla fattar att det är ren ironi eftersom byxan är deras klart fulaste.

//Fåglarna flyger uppochner ovanför mitt huvud

7 kommentarer:

sebbe t sa...

det mest kända torde va det gamla fina uttrycket "inte sen sundsvall brann"

Marcus sa...

sebbe: Haha, faktiskt! Skönt att bli förknippad med saker som brinner.

Algot sa...

Jag håller verkligen med, är 100% säker på att Sundsvall är Sveriges sämsta stad att bo/leva/besöka. Men kan ju även vara just därför turister fotar, för att visa sina barnbarn att dom varit i Sverides sämsta stad.

Johan sa...

..men den typiska, "Sundsvalls-deppressionen" borde ju i rimlighetens namn ha något med Sundsvall att göra? Så nåt finns det ju. Eller är det taget?

Anonym sa...

För det första så är det Bräcke som är så vederstyggligt och tråkigt att kråkorna flyger upp & ned för att slippa se skiten. För det andra så kan du frågar övriga norrlänningar om vad dom förknippar med Sundsvall. Svaret är givet: - Birsta eller som de uttrycker sig, IKEA! Sundsvall är lika med ett budgetvaruhus, små billiga skitar det är vad vi är, kul va! Så kom inte och säg att vi inte är kända, kan dock inte påstå att jag är speciellt glad över vad som förknippas med Sundsvall.
Even

Marcus sa...

Even: Bräcke är inte vackert någonstans, det håller jag med om. Budgetvaruhus eller inte, någon kaffestad kommer Sundsvall aldrig att bli. Det såg vi idag på Opus när stans största kaffeslukare tackade nej :)

Marcus sa...

Algot: Haha så kan det faktiskt vara. Lustigt nog träffade jag en inflyttad sundsvalls-bo igår som påstod att han ser sundsvall som den trevligaste stad han bott i. Knepigt va?

Johan: Taget! Magnituden av den depressionen vet jag en hel del om.