måndag 9 maj 2011

Pomperipossa fick mig till slut!

På väg hem från squashen, dit jag åkt av misstag för jag hade skrivit fel tid i kalendern, mötte jag en äldre tant när jag promenerade över Navet.

Kanske 70 år gammal, prydlig och såg så där skrynkelsnäll ut som bara gamla gummor kan göra. Hon stannade mig, bad om ursäkt för att hon tog upp min tid, och förklarade att hon missat sin skjuts.

Eftersom min hjärna uppenbarligen var snabbare än hennes förstod jag direkt att hon ville veta vilken buss som gick åt hennes håll. Stackarn! Det kan inte vara lätt att hålla reda på alla förbindelser. Eller kanske ville hon veta var taxistationen låg..

Precis när jag stod i dom funderingarna, och därför lyssnade lite sparsamt eftersom jag försökte komma ihåg busslinjerna, kväkte hon ur sig.

... så därför behöver jag pengar till bussen!

Hon tog mig fullständigt på sängen och innan jag visste ordet av hade jag räckt över mina 12 kr i mynt, som hade passat perfekt i burken hemma, och hon hade dansat vidare mot nästa offer. För alla ni som sparar mynt i en burk vet såklart att känslan, när den är full, är så ljuvlig att 10 kr i mynt är mer värt än 20 kr i sedlar.

9 kommentarer:

Bogga sa...

Det där känns bekant va gurkmeister? Karma kallas det ;)

Apropå det där med myntburk så håller jag med dig. När jag växlade in alla brödmynt och fick ihop nästan 10000 så kändes det som minst 50000!

Marcus sa...

Bogga: Min Karma är i botten tydligen. Vilket även din är, efter att ha fått in mig på freesex.com som ditt profilnamn länkade till.

A sa...

Du har fallit offer för en av Sundsvalls äldsta fifflare, i flera års tid har hon stått där och kört samma historia. Så fort sheriffen kommer inom synhåll piper hon därifrån snabbare än blixten.

Nej... hon har inte lyckats dra av mig slantar.

Andreas sa...

Hahahaha, jag dog just. Sen dog jag även av "Tonto Kowalski" Fatta vilken legend som kläcker ur sig nåt sånt på beställning!

Andreas sa...

Hahahaha, Jag dog just. Sen dog jag även av "Tonto Kowalski" Vilken legendjävel som kläcker ur sig nåt sånt på beställning!

Marcus sa...

A: Verkar så, men när jag fick reda på hennes falskhet övergick kokningen i respekt. Bara att lyfta på hatten till en livslång hustler

Marcus sa...

Andreas: Tonto Kowalski är fenomenalt roligt och jag skrattade väldigt länge.

Johan sa...

...men jag fattar ändå inte hur hon, hur duktig hon än är den gamle damen. Lyckades få med sig både din högersko, kalsonger och plånbok utan att du märkte det? Hade du haft mustasch hade hon lyckats tunna ut den med så du sett ut som Errol Flynn.

Marcus sa...

Johan: Näe hon gjorde det bra, korpkärringen!