tisdag 31 maj 2011

Roadshow anno juni -11

Idag börjar WSOP och det känns i vanlig ordning bra och dåligt. Bra för att jag älskar alla informationsflöden från den perioden. Dåligt för jag för 127438274978932 året i rad inte är på plats. Men som vanligt konstaterar jag att vad är väl en bal på slottet???

Själv åker jag på annan turné.

Imorgon avfärd mot Gävle för att under helgen spela biljardtävlingen Interpool Open. Ska bli himla roligt för det var en smärre evighet sedan jag träffade ortens alla biljardoriginal. Dessutom är det en nationell tävling så jag kan nog räkna med en hel del inresta unikum med.

När jag lagomt bakis stämplar ut på söndag åker jag vidare mot Stockholm där jag senare på kvällen ska på Globen för att se Jerry Seinfeld. Något av en dröm för mig och jag hoppas att gubben fortfarande levererar. Några miljarder på banken kan lätt ta edgen ur vem som helst.

Sedan stannar jag veckan ut i Stockholm och finns tillgänglig för lite allt möjligt. Ska bland annat träffa min syster + systerdotter, spela squash mot Bergström och befästa min titel samt hänga med mina studiekamrater och övriga vänner. Kände jag doften av malt?

Helgen avslutas med att Johan, en studiekamrat som fallit till föga, går och gifter sig. Som rutinerad bröllopsminglare förväntar jag mig en hejdundrande fest som pågår till solen gått upp och ner tre gånger.

Spillrorna av mig själv kommer att finnas till beskådning måndag den 13 maj och bli inte orolig för mitt eventuella klagande. Ni får sila bort en del. Klagan om cancer innebär hosta etc etc.

Nu provar vi sängen, jag har visst bokat en klipptid kl 0730 imorgon bitti. Nån som behöver väckning?

1 kommentar:

Anonym sa...

07.30 har vi som har ansvar redan arbetat en stund så väckning känns överflödigt. Du kanske vill ha väckning på vardagsmornar så du kommer till jobbet i tid som omväxling? Vad sägs om revelj 06.00?
Even