onsdag 19 oktober 2011

Glasögonimma på ingång

Precis som vanligt den här tiden på året håller den underbart behagliga och färgglada hösten på att lämna scenen. Stafettpinnen lämnas över till den gråskaliga vintern som tar med sitt sedvanliga bihang i form av midvinterkyla och enorma mängder snö. Effekten blir en befolkning i depression som krampaktigt försöker överleva med drömmar om att få spendera en eftermiddag till, på en solig uteservering sippandes på sin dryck of choice.

Med risk för att vara aningen självömkande utnämner jag mig själv till den person som lider mest under vintern. I år igen! Förutom att fly landet eller bli ofantligt rik (ja, det skulle värma något otroligt) kan jag lite snabbt komma på två saker som skulle kunna lindra vinterplågan:

1) Skaffa en trevlig tjej att luta sig mot när nordanvinden ylar

Många pratar om att ha en sommarflirt. Jag skulle mycket hellre ha en vinterflirt, för det är då jag är som mest ynklig och i skrikande behov av något som jag antar att en tjej skulle kunna bidra med. En tjej eller en butler, det är förresten vilket som.

Jag har tidigare klubbat Scarlett Johansson som den ultimata flickvännen. Tyvärr publicerades några suddiga nakenbilder på henne och istället för att kvarstå som en hägring i öknen, har hon nu blivit nedpetad från sin enormt höga piedestal eftersom det inte finns något kvar att se. Som att se Zorros ansikte, spänningen är borta.

Efter att ha sett ett gästframträdande i gårdagens How I Met Your Mother har jag utsett en ny kandidat. Hon är bekant sedan tidigare eftersom jag nördat ner mig i den amerikanska serien Greek, där hon spelar en av huvudrollerna. Maken till skönhet får man leta efter. Plus att hon verkar sådär som man vill att en tjej ska vara. Hon heter Amber Stevens


Allt hon behöver göra för att vara kvar som gudinna är att hålla koll på sin mobil samt bara klä av sig med rullgardinerna nerdragna.

2) Skaffa en otroligt varm vinterjacka

Ett något simplare projekt som kommer landas imorgon. Med simplare menar jag timtals av googlande, utprovning i stan och i Birsta samt telefonsamtal till generalagenter i Stockholm med tiotusen onödiga frågor.

Lustigt nog någonting jag hade kunnat slippa om jag haft en flickvän (eller butler) med lite modesinne och skills med nål och tråd.

Jag kanske resonerar lite för negativt kring vintereländet. Låt oss leka en liten rolig vinterlek istället. Vilket datum blir den första dagen mina glasögon immar igen när jag kommer in i värmen? Jag gissar på 4 november och att jag kommer gråta mig till sömns samma dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du behöver en tripp till Tbilisi. Här finns både sol och girlfriends. Plus att pengarna räcker längre, vad väntar du på?!
/Bommens girlfriend

Marcus sa...

Sol, girlfriends och butlers. Eller åtminstone privatchaufförer om jag förstått saken rätt.

Klart jag ska hälsa på, måste bara fundera ut en lämplig tidpunkt.

Hur trivs du själv då? Är det fotbollsfru-liv med full shopping och spa? Tyckte Bommen nämnde någonting om ev studier. Vilken, lycka att få plugga och ha en sån där bekymmerslös vardag igen!