tisdag 4 oktober 2011

Tilta sina vänner

Ikväll ska jag tillgodose den nedärvda grottmänniskan i mig själv genom att skrika tillsammans med boskapen ute på hockeyladan i Timrå. Det är derby mellan Timrå - MoDo. En klassisk hatmatch i regionen och det är någonting sådant som krävs för att mina brillor ska transporteras ut till Västernorrlands stoltaste region.

Men jag har ett litet ess i rockärmen som jag tänkte få ner på pränt såhär några timmar innan nedsläpp.

Initiativtagare till den här aktiviteten är min kompis Olle. Ett inbitet MoDo-fan. Själv skiter jag ganska ordentligt i vem som vinner, men jag har invaggat Olle i tron att jag också hatar Timrå. Vilket är trovärdigt eftersom vi inte känt varandra särskilt länge. Han har sagt att vi ska jubla tillsammans när MoDo vinner.

Men han är in for a big surprise. Om Timrå vinner (eller gör första målet) ska jag överraska, och tilta honom ur skorna, genom att ställa mig upp och vråla ut min glädje samt slita fram bilden nedan (med tillägget "Fuck off bitch!!!"). Kommer bli en fantastisk syn när den, i hans tro, enda MoDo-iten i sällskapet plötsligt vänder sig emot honom med fulla hån.


Vi har nämligen lite ondningshistoria sedan New York där vi på en arkadhall hamnade i ett Air Hockey-parti. Några matcher och några öl senare var det fullständig hatstämning som mycket väl hade kunnat sluta i handgemäng.

Jag vann den gången och jag tror mig kunna vinna idag. Pricken över I:et hade varit om jag haft en TIK-halsduk att veva med när Matt Murley (vilket jag spelat på till fina 13 ggr slanten) stänker in 1-0 pucken!

PS. Jag frågade Gurra om han kunde smuggla in mig på pressläktaren i paus för att smaka på dom berömda journalist-tekakorna som det bjuds på. Han svarade att brillormar inte kommer in. Jag sa att jag kunde komma dit i linser, något han viftade bort med att dom skulle känna doften av brillorm. DS.

PS2. Det gick så dåligt på squashen igår att jag lovat att stipulera någon typ av utmaning till mig själv. Att jag ska fotvandra vissa sträckor om jag inte åstadkommer vissa på förhand uppställda mål. Återkommer om det. DS2

1 kommentar:

Anonym sa...

Du frågade väl inte Gurra om liret? Alla vet ju att Pikkarainen gör 1-0 målet....