måndag 20 februari 2012

Ha det bäst!

Är det rimligt att påstå att man är på gränsen till efterbliven när man står på ICA i flera minuter och jämför alla tomater mot varandra, för att hitta den absolut mest omogna? Tycker nämligen att omogna tomater är ofantligt mycket godare än de mjukare, mer mogna, varianterna. Det har att göra med syrlighet och jag nöjer mig inte förrän jag hittat den perfekta. I periferin ser jag mindre kräsna kunder som svischar förbi och fyller hela korgen på några minuter. Märkligt det där.

Jag ska även börja plugga igen. 33 år gammal tänkte jag försöka bli läkare. Anledningen är att jag många gånger varit på vårdcentralen med frågor och funderingar kring mina dödliga sjukdomar. Men responsen är minst sagt sval och därför vill jag kunna ställa mina egna diagnoser. Det är jäkligt tröttsamt att vara döende och behöva se läkare himla med ögonen och fråga ifall jag känner mig svajig i psyket. Nej din idiot, jag är svajig i hjärtat.

Skojar bara. Däremot ska jag läsa en copywriter-kurs på distans på Berghs, vilket är den anrikaste reklamskolan i landet. Återstår att se ifall sveriges bästa reklamare kan få mig att skriva någonting mer kreativt än "Handla för helvete!" Faktum är att det ska bli riktigt roligt och, om allt går bra, kan det ta min karriär från jordskorpenivå hela vägen upp till källaren. Kursen börjar på lördag i Sthlm och det blir en snabbtur över dagen, med tillhörande bistro-häng på hemvägen, för att sedan ansluta till Landells 30-års fest.

Slutligen har jag fått en hel massa skit av Gurra och Rille efter att jag skrev "Ha det bäst!" till Linda på Facebook, som är på barnmorskepraktik i Tanzania. Alltifrån att jag umgås för mycket med tjejer till att jag är fruktkaka. Orättvis kritik, eller? Gurra ska för övrigt inte säga någonting som ständigt avslutar telefonsamtal med "Tjingeling" och "Toodles".

Ha det bäst i vinterjävlamörkerhelvetet! Lite kantigare klang när man lägger till en svordom. Tål att tänkas på...

Inga kommentarer: