onsdag 23 maj 2012

Hejdå racket #145

Hallå där gärsgården, vi ses igen till hösten!

Ett avancemang som inte blev av och ett racket som gick itu. Igen. Fast den här gången av misstag. Eller egentligen är nog sinnessjuk otur en bättre beskrivning på eländet.

Under värmningen mellan två set skulle jag dämpa en boll med racketet. Min motståndare noterade inte det och slog mot samma boll. Träffade mitt racket och eftersom jag föddes under en kolsvart stjärna, kan ni säkert gissa vems racket och vems tolvhundra kronor som gick åt helvete. Intressant nog det första racketet i hela mitt liv som inte går sönder av att jag vevar det med full kraft mot en vägg. Ifall jag får välja slår jag hellre sönder det med vilje, än att det går sönder av misstag.

Såhär såg det alla fall ut efter kollisionen:


För övrigt en smärre katastrof då jag älskade mitt racket och modellen inte finns kvar i shopen. Fick spela ut omgången med ett annat, tyngre racket som jag inte alls trivdes med. Jag vann ena matchen i blanka set och torskade den andra på samma vis. Inte så mycket att orda om, bägge motståndarna är duktiga spelare. Men med fungerande utrustning hade jag kanske tagit fler game och haft en trevligare idrottshöst att se fram emot.

Nu får man fokusera på sommarens fester istället.
Om det är en ölback längst bort på bilden? Ja, det kanske det är. Men det ska väl ni skita i!




Inga kommentarer: