fredag 15 juni 2012

Sverige - Europas största frysbox

Varje morgon när jag ser att solen skiner brukar jag öppna fönstret och sticka ut huvudet för att bedöma om det är läge att klä sig i shorts eller inte. Det tänker jag snart sluta med för det är lika meningslöst som att sticka in huvudet i frysen för att kolla om det är kallt. Det kommer aldrig någonsin att bli någon grundvärme i det här landet.

Så... Fredag!
Ikväll är det fotboll och i egenskap av idrottspsykolog tror jag Sverige slår ur underläge och vinner mot England.

Resten av helgen ska vigas åt själslig återhämtning och golf. Förra söndagen spelade jag min premiärrunda. Alla förutsättningar var bedrövliga. Förutom att jag var nyvaken och bakis anlände vi till banan tre minuter innan tee time och, precis som väntat, gick det raka spåret åt helvete. Jag behöver förberedelse och i synnerhet när det är årets första runda. Inte ett bra järnslag på hela rundan blev behållningen av min väl planerade uppladdning.

Mitt sargade självförtroende förde mig ut på rangen i onsdags och efter att ha slagit några hinkar har jag en hygglig bollträff igen. Förhoppningsvis kan jag få till ett par bra rundor i helgen.

Avslutningsvis höll jag på att skratta ihjäl mig när jag såg de förfalskade enkronorna som dykt upp lite här och var. Ett fint initiativ som borde belönas med H.M. Konungens medalj och en betydligt högre växelkurs än 1:1.


Inga kommentarer: