måndag 4 juni 2012

Rom i regnet

Jag är inte avundsjuk på mig själv. Kommande arbetsvecka kommer att bli minst sagt hektisk.

Mitt första stora copy-projekt behöver en hel del omtanke för att kunna levereras i tid. Sedan har jag nya AdWords-kunder som är ivriga att komma igång. Vid sidan av det avslutas min Berghs-kurs den här veckan. Med en slutuppgift som ska vara inne imorgon, och en finslipad presentation tills vi träffas i Stockholm på lördag.

Därför var det ett enkelt beslut att ställa in alla nöjesaktiviteter den här helgen. Beta av arbetsbördan på ett öde kontor till tonerna av lite musik. Det låter inte ens särskilt hemskt ens på papper.

Det gick bra på fredag men, såvida inte dricka shots är att likställa med jobb, barkade det helt åt helvete i lördags. Jag vill gärna skylla det på att Bommen kommit hem från sin säsong i Georgien, men det är nog snarare mitt svaga psyke som hittade en alldeles perfekt ursäkt.

Och precis som vanligt när vi går ut slarvades det inte med drickat. Gold Strike, Sambucca, Long Islands och Fernet är ett säkert sätt att få öppna lite söndagsluckor. Bland annat hamnade jag på ett nattmatsbesök som jag inte skulle kunna återberätta med någon särskild detaljrikedom (läs inte alls).

Av helgen återstår nu bara att fortsätta vara imponerad över mig själv en liten stund till.

Hörs!


Inga kommentarer: