tisdag 28 augusti 2012

Tvärtomdestruktivitet

Och plötsligt, när man trodde att den förbannade sommarvärmen aldrig skulle försvinna, dyker hösten upp med full kraft. Härligt krispiga morgnar, fina färger och soliga dagar som är sådär lagomt varma att det är en fröjd att vara utomhus. Jag skulle på riktigt byta bort sommaren om varje dag kunde vara så här.

Vid sidan av det är festsommaren -12 lagd till böckerna och min fysiska revisor har precis färdigställt bokslutet. Omsättningen landade på 89 kg och årets vinst (snarare förlust) skrevs till 6,5 kg. VILKEN FRISK MÄNNISKA GÅR UPP 6,5 KILO PÅ EN SOMMAR?!?! Det enda positiva med min enorma övervikt är att jag väger några kilo mindre än efter förra sommaren. Fast då gick jag på en enorm höst/vinter diet som jag inte vet om jag kan frammana energi till att göra en gång till. Provade precis en morot och en avocado. Det framkallade exakt noll mättnad eller inre glädje.

Från och med den första september kommer det bli otroligt svårt att få med mig på både AW och lördagsfester. Planen är max en fest i månaden och möjligen ett par mindre spontan-sittningar varje månad. I övrigt nolltolerans.

Det finns nämligen annat att ägna sig åt. Tanken är att jag ska jobba, träna och ägna mig åt saker som är raka motsatsen till det där ordet som beskriver att sommarfesta i 300 kilometer i timmen. Destruktivt tror jag det kallas. Därför får min nya inställning kallas tvärtomdestruktivitet. Den lätt efterblivna ordböjningen måste jag vara först i världen med att använda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du hålla ett löfte till dig själv? Från den ena pokerspelaren till den andra, BLIXTSYN. Din ojämförligt största karaktärsbrist, är din oförmåga att hålla dina löften till dig själv. Du har i princip svikit dig själv när du uttalar din föresats: -Max en fest/mån och möjligen ett par mindre spontan sittningar. Ett par kan sannolikt bli ett obegränsat antal.
Even

Marcus sa...

Even: Jag håller alltid mina löften. För tre höstar sedan hade jag till exempel en helvit september. Och förra höst/vintern gick jag på en sinnessjuk diet som jag höll militäriskt under veckorna.

Dock kan jag köpa ditt tvivel eftersom allt blir svårare att ta sig ur när man trillat djupare ner i skiten.

Spontanare kan och ska inte bli mer än några stycken :)