måndag 18 mars 2013

Om året 1997, Mr Quizter och pengar som får vingar

Hejdå pengar!

Det har precis lanserats en app på Spotify som heter Mr Quizter, där man kan utmana sina vänner och andra på musikquiz. Roligt, lekfullt och en bankgaranti på att jag kommer fakturera ännu mindre timmar den närmaste tiden.

Efter lunchen inledde jag med att slakta kollegan Erik i quizet "Musik från 1997".



Aaaah.. 1997! Vilket år. Nostalgin flödar och jag måste nästan nämna några keypoints från det året.

1997 var:
- Året jag tog studenten och fortfarande inte hade förstått att det suger att åldras.
- Året jag lyssnade tiotusen gånger på skivan "Coming Up" av Suede.
- Året jag gled omkring i mammas bil och såg det som en självklarhet att alltid köra nya bilar
- Året jag sommarjobbade på Sundfrakt och inte behövde använda stämpelklocka den första månaden.
- Året jag sommarjobbade på Sundfrakt och blev tvingad in i stämpelklockebeteendet den andra månaden. Rutinen sovmorgon, långlunch och tidig hemgång fick mig att förlora flera tusen kronor trots en skrämmande låg timlön.
- Året jag ryckte in i militären och äcklades så mycket av snuskburken att jag vid ett tillfälle använde höger handflata som tallrik åt mina potatisbullar. Fy fan!

I andan av 1997 tycker jag vi avslutar med fantastiska Suede och den låt jag tyckte allra bäst om. Att den fortfarande håller klassen känns nästan onödigt att nämna, för det vet ju alla redan!



Inga kommentarer: