söndag 7 november 2010

Jetset-helg

...
Jetsetlivet är speciellt på många vis. Särskilt under helgerna då man alltid är i farten och hittar på spännande saker.

Just den här helgen har jag tillbringat i ett höstmysigt Östersund och, förutom att på 1 dag fått 2 frisyrer bortblåsta, har jag sett årets första snö. Ifall jag inte varit så naiv och trott på någon typ av positiv framtid, hade det här varit helgen jag gjort slut på lidandet.

MaxiPlay har inlett ett samarbete med den lokala pokerklubben och igår hade vi vår första turnering på orten. Det var ett trevligt arrangemang. 20 spelare totalt, varav samtliga såna unikum att dom kunnat varit föremål för en egen bok (oss själva inkluderade).

Efter att ha bubblat turneringen blev det lite cashgame-vevning innan vi bestämde oss för att prova Jämtlands uteliv. Snabbvisit på hotellet för att försöka rädda en tornado-skadad uppsättning hår. På väg till krogen nämnde jag för mina kollegor att det säkert kommer att bli strul eftersom vi är klyktattare i fiendeland.

Efter blott 20 meters promenad hör vi en norsk röst som säger "Är ni från Sundsvall, era klyktattare?". Norsk!!! Sen när kunde dom lukta till sig en persons ursprung, eller tolka en dialekt?

Hursomhelst, in på G3 kom vi och jag tror det är stället ingen kan misslyckas att träffa en tjej på. Herregud vilket slagfält. Får forna dagars Espan (legendarisk köttmarknad i Sundsvall) att framstå som rena sedlighetsmötet.

En icke namngiven deltagare såg en tjej utklädd till Gene Simmons och sa "Kom hit ska vi hånga lite", varpå tjejen (om det nu var en tjej, helt omöjligt att se genom sminket) gjorde precis det. Men Gene var inte nöjd med den tafatta pussen och med orden "kallar du det där för hångel?" tryckte hon återigen in sitt ansikte i hans, med påföljden att personen såg ut som en nypudrad clownen Manne resten av kvällen.

När krogen stängde återvände vi till klubben för lite fortsatt spel och summa summarum har jag gått jämnt upp på hela helgen, sovit 3 timmar, träffat världens bästa receptionist som verkligen fixade allt med en sällan skådad auktoritet, kört från Ö-sund till Sundsvall, undvikit fortkörningsböter samt blivit bevägrad att åka på mer än 4 butiker i jakt på en Larsson-tidning som just nu känns som det enda botemedlet mot min leda.

Ikväll EMA på MTV. Jag tippar Anna Book tar hem merparten av dom tunga statyetterna. Mycket nöje.

2 kommentarer:

Anna Svesson sa...

Hej,
Jag gillar verkligen din blogg och skulle vilka komma i kontakt med dig angående en möjlighet.
Om du är intresserad får du gärna höra av dig till min email.
Mvh
Anna

Marcus sa...

Anna: Nu hittade jag ingen mailadress knuten till din kommentar så jag har lite svårt att kontakta dig :)