tisdag 16 november 2010

Still burning

...
Till alla er som trott att jag fallit in i ett Svensson-liv vill jag bara säga att jag är bittrare, argare och mer less än någonsin.

Även fast jag håller normal dygnsrytm och omger mig med trevliga arbetskamrater, lurar det ständiga irritationsmoment överallt.

Några punkter från dagen:

- Jag har konstasterat att det generellt inte går att att ha att göra med folk från Ungern (sorry Laszlo). Åtminstone inte den person jag haft att göra med. En problemslösningsförmåga likt en blondin med punktering och avsaknad av någon som helst förmåga att förstå engelska.

- Total brinning över vårt email-program. Alla fina segmenteringsfunktioner till trots är det ett rent helvete och inte ens en autist med perfektions-appen skulle undvika att göra stavfel. Plus att det är ingen jävel som tar en i hand när man skriver rätt, däremot blir det spe var gång någonting blir fel.

- Skulle precis klaga över att Chi's kattkräk viftar mer än någonsin med högertassen, men precis när jag tittade upp för att konfirmera att så var fallet, upptäckte jag att katten flyttats till ett annat fönster. Dessutom med kroppen ut mot Storgatan så numer är det Sundsvalls flanörer som får beskåda eländet.

- När det gick som allra sämst med allting kom Jonas, sympatisk som han är, och frågade hur i helvete det kan ta en vecka att skicka ett mail. Kaffekvarnen nästa för honom.

- Min lagkamrat i squash meddelade redan förra veckan att han inte kunde spela kvällens lagmatch, och att han genast skulle fixa en reserv. Vilket han inte gjorde. Utan idag ringde han i panik från centralstationen och bad mig fixa en reserv. Tack för det! Det är väldigt upplyftande att ringa sextioelva personer och få höra att samtligas fru blivit blixt-gravid.

Precis när allting lugnat ner sig och jag gick till köket och hämtade en kopp kaffe såg jag detta. Den heliga graalen av amatörernas afton. Bland det anskrämligaste jag sett när det kommer till flyers, och jag får förmoda att tavlorna inte är ett dugg vackrare.


Det var inga fågelsångs-associationer i det här inlägget men egentligen är allting helt okej. Vill bara markera att jag fortfarande går runt och små-kokar.

Något positivt är att min vän Rille är på finalbordet i Svenska Spels Online-SM, som spelas färdigt på lördag. Det är lite mer än 1 miljon i första pris och han är garanterad 44.000 kr just nu. Han ligger 5:a i chipcounten och är nästan garanterat den mest kompetenta spelaren kvar, utan att ha en aning om vilka dom andra är. Lycka till kompis!

Får se om den där semi-hyllningen kommer få honom tillbaka som läsare av min blogg. Han har nämligen bojkottat min lilla hörna totalt sedan jag började arbeta på grund av att jag bara skriver "korta nonsens-inlägg". Tycker ni andra också det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker det är rent nonsens att du påstår dig arbeta. Punkt.

/Pal