måndag 1 november 2010

Vintertid

...
Har hört många prata om hur fantastiskt det är med vintertid. Att man tjänar en hel timme vid bytet från sommartid. En fin tanke i teorin som, liksom många andra teser, ej går att applicera på verklighetens alla scenarion.

När man är bakfull, likt en heroin-missbrukare på avvänjning, vore det mycket bättre att tappa en 10-12 timmar på tidsomställningen. Det skulle göra eländet lite kortare och man skulle snabbare nå fram till dan-efter-dan-efter-dopparedan.

Needless to say var jag det igår och min uppenbarelse var ingenting som skulle rubriceras ögongodis. Herregud hur jag mådde. Blev en tidig sorti i min ensamhet med sedvanlig rekordångest, tänd lampa och närhet till tårar.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Det borde finnas ett bakis-hem, dit ensamma pojkar (och flickor ifall dom skulle bli bakis) kunde åka för omsorg. Där kunde man:

- Bli baddad i pannan med våtvarma grötomslag
- Helkroppsomstoppad i den mjukaste av filtar med tillhörande fothus, för att det inte ska sippra in någon kyla
- Bli masserad
- Vila ögonen på vackra värdinnor
- Få en hand att hålla i när det börjar blåsa snålt i psyket
- Få sin tvätt ombesörjd, så att man har rena kläder om/när man kliver ur bakisheten
- Matas med komplimanger om hur fantastisk man är och att allting kommer att bli bra igen
- Serveras tilltugg till tonerna av porlande fjällbäcks-ljud

Den servicen skulle jag betala dyrt för. Jullan, Fia och Katta gjorde ett tappert försök på Majorsgatan (a.k.a Harmonia), men eftersom det var en gratistjänst kom aldrig standarden upp till den höga nivå jag eftersträvar.

//Vitt2011


2 kommentarer:

Benny Bling Bling sa...

Exakt samma tanke slog mig.
Vinteritd.
En timme till.
Hurra!

Alltså jag är den första som vill förlänga lördagen med en timme. Men att förstöra en redan självförtroendestukad dag som söndag med en extra timme, kan väl ingen vettig människa anse vara till ens fördel?

Nu var jag inte super bakis.
Men vaknade i vanlig ordning manisk 06:12.
Förvirrad.
Fosterställning.
Fokuserade tankar.
På hemskheter.
Kramade Hon maniskt.
Innan jag tänkte.
06:12?!
Jag brukar vakna strax efter 7.
Just ja.
Den där jävla vintertiden har slagit till.
I år igen.

Som tur va avslutade jag mitt dricka runt 23 på lördagen. Så vid 11 var jag åter en vanlig man. Men fortfarande på kokning på den där jävla timmen. Sen blir det dessutom än värre av att man loggar in på Facebook och varenda idiot till människa hyllar denna timme såsom den vore gjord av diamanter och rikedom. Usch. Och fy. För mänskilgheten i allmänhet och vintertid i synnerhet.

Marcus sa...

Väl rutet min vän. Död åt extra bakistimmar och merparten av mänskligheten....