onsdag 10 november 2010

Strejk

...
Jag uppmanar härmed alla snöskottare och traktorförare att lägga ner både spadar och skopor i protest mot det här förbannade vädret.

Det är dags för oss människor att sätta ner foten och visa att vi inte längre tänker ta rätt på den här vita skiten som kastas över oss. Vi tänker inte längre bjuda på det intergalaktiska skådespel vi alltför länge spelat en roll i. Så får vi se hur kul det är för regissörerna när skådespelarna i deras 8 månaders pjäs går ut i jättestrejk.

Jag kan garantera att den här jävla snön är fin underhållning för någon brokig och övernaturlig samling dum-gudar, som inte har något vettigt att fylla sina dagar med. Men nu är det som slagt slut på det. Så länge alla sluter upp i min protest. Annars ska jag slanga ur varenda dieselddroppe i samtliga traktorer norr om Italien.

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Häng på!
http://retronyttgods.blogspot.com/2010/11/jag-ocksa.html

Marcus sa...

Will do! Ska bara klura ut ett startdatum.Tyty