onsdag 7 september 2011

Frågor


Såg den här frågelistan på en blogg jag följer så i brist på annat svarar jag på den. Dessutom blir det en semirevansch på mitt förra projekt där jag skulle svara på 30 frågor på lika många dagar. Status på den är cirka 10 frågor besvarade efter 150 dagar.

BRUKAR DU KOMMA I TID:
Japp. I princip alltid om jag bestämd en "riktig" tid. Däremot är jag väldigt långsam i mer otydliga situationer. Låt säga att vi ska på krogen och alla ska hem och duscha. Då kan jag utan skam dyka upp flera timmar senare än de andra.

HAR DU BRA KONDITION:
Kul fråga.Var och spelade squash tidigare ikväll och min kondition är under all jävla kritik. Jag rultar omkring som en gravid 50-åring tre dagar innan förlossning. Anorexi sökes!

NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:
Det var nog på Times Square i förra veckan när jag gömde mig bakom en blomkruka, strax innan orkanen Irene svepte in över Manhattan. Needless to say är jag en av överlevarna!


HUR KÄNNER DU DIG NU:
Smällfet, törstig och väldigt sugen på nikotin.

VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Salig blandning, mycket svårt att avgöra. Det här året skulle jag gissa någon ton av blå.

KAN DU LAGA MAT:
Vill säga JA, men i praktiken lagar jag mat så sällan att jag inte har skam i kroppen till att påstå det. Däremot  brukar jag inte misslyckas när jag väl försöker.

VAD PLUGGAR DU:
Ingenting, men jag längtar ofta tillbaka till högskolan och det obekymrade, enkla livet där framtiden målades ut ANINGEN mer fenomenal än hur den skulle visa sig bli.

BLIR DU BRA PÅ KORT:
Öppen utmaning till hela världen i att se förjävlig ut på bilder. Jag ser ut att ha Downs syndrom på cirka 75% av korten, och på resterande 25% nöjer jag mig med facial tics, dubbelhaka och röda ögon.

NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
Såg intervjun med piloten som landade på Hudson-floden för några år sedan.
http://www.youtube.com/watch?v=ixUbdeXCp0M

VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Inte särskilt. Jag är ganska bekväm med att gråta. Något jag ideligen praktiserar när jag ser på film.

HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Ja, fantastisk. Backade bara €50 på poker, var vrålhungrig med tomt kylskåt och kunde inte somna till följd av ett upp-och-ner-vänt dygn sedan USA-resan.

DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Bloody Mary ProViva Mango

ÄR DU NYTTIG:
Försöker vara men misslyckas konstant. Nu är det däremot helvit september med daglig (nästan) träning samt inget nikotin. Det får anses vara nyttigt tycker jag.

HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB:
Haha, sjukt nog är det knappt trots mina 32 år!

ÄR DU BLYG:
I vissa situationer väldigt och i andra situationer raka motsatsen.

VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
8... under protest

VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
Fruit Ninja

VILKET TV-SPEL ÄR DITT FAVORITSPEL?
Diablo II - Är en fantastisk ledare som håller ordning på gruppen.

HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Massvis av gånger, i mina tonår kräktes jag ideligen av alkohol.

JAG SOVER:
Fantastiskt skönt och vaknar nästan aldrig.

VAD SA DU SENAST?
- Vi hörs grabbar, jag ska skriva en sak.
(På skype innan jag drog igång det här)

VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?
Är ingen festivalmänniska så nej. Såvida inte Gatufesten räknas. Men i mina ögon är festival lika med Roskilde, bo i tält, vägra duscha och bada i lera.

VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Jag praktiserar Zen-buddhism och blir aldrig arg! Haha...

VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
Keso, avocado samt 4 nya semesterveckor

HAR DU SNYGGA SKOR:
Det tycker jag. Älskar retro-sneakers och beställer så ofta jag kan.

VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
"Kan inte vara möjligt" - när klockan ringde.

HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT:
Ja.

HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
Nej.

HAR DU KÖRKORT:
Ja. Men snart ingen bil. Idag small det som ett pistolskott i motorutrymmet, vilket jag trodde hade att göra med motorblockslampan som börjat lysa för ett tag sedan. Helt fel. Det var höger stötdämpare som åkte all världens väg. Så nu har jag dels trasig dämpare och dels en motor med mystiskt, och antagligen svindyrt, fel.

ÄR DU ENSAM NU:
Ja!

VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?
Att göra något nyktert roligt till helgen!

Inga kommentarer: