måndag 5 september 2011

Hålla. Ögon. Öppna

Efter hemkomst från New York har det varit totalt stiltje vad det gäller all form av kreativitet. Vi stötte på Irene och, mot alla odds, är jag en av överlevarna. Vid sidan av det är det otroligt hur långt efter man kommer av att vara borta dryga 10 dagar.

Inför den här hösten har jag i sedvanlig ordning en plan för hur jag ska åka mitt psykiska och fysiska välbefinnande. Som alltid handlar det om att vara nykter i september samt att jag ska se till att träna ordentligt. Jag har även slutat snusa och över/under på hur länge det vara ligger på 3 månader. Inget nytt under solen.

Vidare är jag tillbaka på biljardscenen igen. Jag har längtat tillbaka till att tävla och igår spelade jag min första rankingtävling på ett tag. I Norrtälje, avresa kl 05 på morgonen och hemkomst kl 03 på natten. Jag torskade finalen mot en rätt duktig kille från Sthlm. Även om jag spelade en klass lägre än jag brukade är jag ganska nöjd med resultatet. Trots allt har jag varken tränat eller tävlat på länge och god form är en färskvara. Jag hoppas på att spela en hel del under året och komma tillbaka till den form jag en gång i tiden hade. Just nu missar jag för många enkla lägen samt har alltför svårt att fokusera tillräckligt intensivt.

Andreas, som körde bilen, är den första människa jag hört talas om som kört 80 mil utan att köra för fort en enda gång. Grattis till det och din premie är avgiftsfritt medlemsskap i GMK (Gubbe Med Keps) -klubben.

Nu lunch! Just ja. Angående mat är jag på full budget och experimenterar med att använda den där vita klossen hemmavid som går under det fantastiskt fåniga namnet spis!

Inga kommentarer: