onsdag 21 september 2011

System overload

Idag har jag fått en reality check som heter duga. Det känns som om jag engagerat mig i för många projekt. Samtliga ligger mig varmt om hjärtat men när det blir för många saker att göra övergår känslan från roligt och stimulerande, till en gnagande oro att inte kunna leverera.

För att hantera allt det här planerar jag att skapa bättre rutiner för att bli effektivare i mitt arbete och redan nu, några timmar senare, sitter jag förhållandevis harmonisk och har betat av ett par saker jag legat efter med.

En viktig detalj för att bli effektivare är att synka outlook för att automatiskt kategorisera email efter avsändare och ämne. En process jag påbörjat ikväll och nu bör mina mail sorteras till sin avsedda plats nåt jävla ställe där jag inte kommer se dom.

Bespara mig nu gliringar kring att jag inbillar mig att vara upptagen. Många gånger känns det som att jag bär världen på mina axlar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lär dig att säga säga: -Nej! Eller lär dig att bära världen på dina späda axlar. Your choise man!

Even
Leg livsfillosof