måndag 12 september 2011

Let's get ready to rumble

Idag är dagen vi tömmer spelkontona och lastar in allt på Nadal. Till tonerna av 2,48 ska den bedrövliga Djokovic slås fast i backen. Hans dominans på världsscenen tar slut idag när Nadal, genom sin urstyrka och sällan skådat självförtroende, tar tillbaka sin rättmätiga krona.

På riktigt tror jag att Nadal till 2,48 kan vara det bästa odds jag sett på en evighet. Jag har aldrig sett honom se så stark ut. Han utstrålar en känsla av att vara redo. Redo att ta tillbaka det som Djokovic stulit från honom. Jag undrar om Djoko ens kommer orka matchen rent fysiskt eller om han kommer vika ner sig bara av tanken kring vilken övermäktig uppgift han står inför. 

Av dom 5 matcherna Djoko vunnit mot Rafa i rad har bara en varit i Slam-sammanhang. Den var dessutom på gräs. Ett underlag som inte gynnar Rafa. Resterande möten i Slams har Nadal dominerat. 

Väl mött, ni kan tacka mig senare!

3 kommentarer:

Federer sa...

Visst är det du som är tennisexperten på R&K va??

Marcus sa...

Federer: Näe, jag har en pokerblogg på R&K där jag brukar skriva om tennis iblandd.

Tillräckligt mycket expert för att jag valde Nadal till 2,50 i finalen. :)

Hurså?

Anonym sa...

Kände igen dej bara, brukar läsa lite påR&K ibland. Sen att Nadal förlorade hör inte till saken, då man måste väga chans mot odds...och i det här fallet var 2.5 lockande.