onsdag 21 september 2011

VM i tvångstankar

Jag tror mig tidigare nämnt min plan att den här säsongen återigen kuska runt den svenska biljardtouren. Förutom att det är förjävla roligt och något jag saknat, vill jag se om jag kan återfå någon typ av kvalité på mitt spel som räcker till att matcha den svenska semi-eliten.

Häromveckan var jag på en tävling i Norrtälje där jag kom tvåa. Förvisso ingen elittävling men ändå skönt att kunna knyta ihop några matcher. Jag åkte dit med tre klubbkamrater samt en hel massa tvångstankar. Det är faktiskt helt obegripligt hur jag överhuvudtaget kan prestera med mitt synfel, min darrhänthet samt min enorma ångest. 

Tävlingen i Norrtälje livestreamades och min semi- och final finns sparad för eftervärlden.

Så ifall ni vill se ett psyke helt i plåt, titta här:

Semi

Final

Nu på fredag åker jag till Göteborg för att spela säsongens första elittävling. Tar med mig Magnus Betnérs gamla citat att "alla som bor i Göteborg är efterblivna gamla fiskare".

Good luck me!

3 kommentarer:

Anonym sa...

UL. Riktig Hofors-kaka direkt.

// Hederskakan

Anonym sa...

Efter ett inledande lägg där ingen klarade av att dropp 3 bollar i rad ger jag upp.

Marcus sa...

Hederskakan: Ja, finns inte en ärlig uppläggare i hela landet

Anonym: Jag klandrar dig inte!