tisdag 6 juli 2010

Tårar över att Ninja gjort sitt.

...
Mitt liv har drabbats av en enorm motgång. Jag kan knappt finna ord för att beskriva dess eländighet.

Spotify är en enorm tillgång och, om det krävdes, skulle jag gladeligen betala upp till kanske 300 kr i månaden för att vara medlem.

Det finns en motsvarighet som streamar tv-serier. Där dom senaste avsnitten av nästan alla serier läggs ut omgående. Streaming-hastigheten är hög och felar sällan. Man kan låta hela avsnitten streama klart för att slippa att det hackar under tittandet. På senare tid började det till och med läggas ut HD-kvalitét på allting.

Framtiden såg glimrande ut. Förutom tv-serier fanns en massa filmer samt en uppsjö av dokumentärer. Ninjavideos skapare hade nämligen en idé. Förutom att anse att film och tv-industrin var överbetald, ville han även utbilda sina lärjungar. Därför skapades ett manifest med en plan om att göra Ninjavideo till något mer än en pirat-sajt. Många delade hans uppfattning och det växte fram en stor sub-kultur kring sajten, med ett väldigt innehållsrikt och bra forum.

Jag struntade högaktningfullt i subkulturen och manifestet om att utbilda världens befolkning. Däremot skulle jag gladeligen ha betalat minst 500 kr i månaden för att ha tillgång till utbudet.

Men nu har pappa staten släckt ner sajten. PRECIS NÄR JAG SKULLE LADDA NER ANDRA AVSNITTET AV ENTOURAGE. Som precis börjat sändas igen. Jag orkar inte mer. Tillbaka till torrent-träsket med allt vad det innebär av krångel, seg dator och frustration. Jag kommer dagligen att tillbe rättvise-gudar från jordens alla religioner och mytologier.

Angående min vardag har jag kommit in i ett hyggligt trall och trivs väldigt bra med att arbeta. Även om det är otroligt hektiskt för stunden med en massa olika saker att ta tag i. Men ingen dag hittills har känts jobbig och det känns konstant som att dygnet har för få timmar.

Mina forna studiekamrater från Gävle skrev idag på vår bibehållna mail-cirkel att det är helt osannolikt att uppleva dagen jag meddelar att jag är alltför upptagen för att skriva några sirliga svar. Jag klandrar dom inte, för jag tycker själv det är snudd på otroligt.

Men ingen dag är så fylld med arbetsuppgifter att man inte hinner med att prestera katatstrof-dålig squash. Helt otroligt hur usel jag var ikväll. Inte ett bra slag...

Desto trevligare blev det efteråt när jag blev bjuden på hemgjord tårta. Åhlén fyllde 30 i helgen och Jonas granne Julia plus hennes kompisar Katta och Sofia hade bakat hemgjord jordgubbstårta. Fantastiskt gott och trevligt! Tack för det.

Även DJ Landell förgyllde sittningen med ett besök, och stillade vår oro kring ryktet om att han blivit ersatt av en trubadur på Månssons fest i övermorgon.

Tydligen ska trubaduren spela på förfesten medan Landell tar över spakarna lite senare. Eller som han själv uttryckte det, "det är på natten jag kommer in i handlingen". Ifall det är någon som har specifika låtönskemål skickas dessa med fördel till magnus.landell@gmail.com. inte för att jag tror någon kan slå hans mixtape. Samma 43 låtar stora mixtape som en gång i tiden fick hela Kvarnen att gunga.

Måste nog sova nu eftersom jag ska träffa Jonas kl 8 på Barista. Samt enligt honom själv bjuda på frukost. Detta beroende på ett sms där jag spekulerade i någonting oviktigt och han svarade att "den där gissningen var så dålig att du får bjuda på frukost imorgon bitti"

7 kommentarer:

Sanna sa...

Här finns i princip alla avsnitt till varenda serie du kan tänka dig. Bästa sidan ever.
http://www.sidereel.com/_television

Marcus sa...

Sanna: Ska undersökas omgående. Om den håller vad du lovar kommer jag vara dig evigt tacksam.

Marcus sa...

Ser att det finns en hel del länkar, men många till Megavideo och sånt med lite lägre kvalitét. Vilket säkerligen fungerar med inte riktigt tillfredställer mitt kräsna öga. Jag har skämts bort av Ninjavideos överlägsenhet.

Tack för tipset dock!

Vi ses nästa helg på U-M:s fest va?

Sanna sa...

Men scheisse, är du SÅ kräsen?! Länkarna till wisewid brukar vara bra kvalitet, samt watch-series.com - där får du en lista på fler länksiter där wisewid och andra med, oftast, lite bättre kvalitet.

Yes, det gör vi!

Marcus sa...

Sanna: Ska kolla upp saken, det kanske kan fungera ändå

Beatrix Vnunk sa...

Yaay! Pop-up! Topp!

Marcus sa...

Beatrix: Japp. Teknikens under har implementerats i akutpsyk-redaktionen.