fredag 2 juli 2010

Jag lever...

...
Jag ber om ursäkt för min långa blogg-frånvaro. Mitt senaste inlägg var strax innan midsommar, men jag hoppas att jag är ursäktad genom min långa återhämtningstid efter 2-dagars fester.

Hursomhelst var midsommarhelgen helt fantastisk. Vi var i Bergafjärden i Sofias stuga. En riktigt fin stuga precis vid vattnet med excellent utesittar-arrangemang. Lägg därtill DJ Landell, ölkyl på gräsmattan, 5-kamp samt en flaska Tanqueray och ni har den ultimata midsommaren. I brist på egen initiativförmåga är det trevligt att bli inbjuden till någonting uppstyrt.

Midsommar är min absoluta favorithögtid. Till stor del beroende på att jag varit på så fantastiskt roliga fester de senaste 5 åren. Något som kännetecknat festerna är att Montell och Ljustorpsgänget (Josse, Kristin, Linda, Lina, Emma, Annie) varit inblandad på ett eller annat vis.

Nu när jag firade med ett annat gäng var det väldigt skönt att det blev lika roligt som jag är van vid. Men så länge man är omgiven av glada människor som inte flippar på alkohol kan det inte gå fel.

Hursomhelst, här är några random bilder från helgen







Veckan som varit har minst sagt varit intressant. Min sysselsättnings-status har ändrats från pokerspelare på dekis, till att jag börjat arbeta. Gjorde min första dag i måndags och det har varit en stor förändring för mig. En bra sådan.

Jag arbetar med en nyetablerad pokersajt som är baserad i Sundsvall. Att arbeta på en pokersajt är något jag velat göra i många år. Jag finner stor motivation att jobba med något jag älskar och kan.

Min roll är inte helt ut-kristalliserad ännu, men klart är att jag ska vara nån typ av content manager. Det vill säga ha ansvar över innehåll när det kommer till texter och promotions. När det kommer till grafisk utformning har vi en enorm kompetens, plus att företagsledningen har en stor kompetens inom spelbranschen, med ett bevisat track-record.

Den som fixade in mig är Jonas, som själv ansvarar för kontakt med spelare och samarbetspartners. Vårt samarbete har fungerat väldigt bra inledningsvis och kommer säkert fortsätta göra det i framtiden.

Nu är det ingen lätt seglats att bygga upp ett framgångsrikt varumärke i en bransch som till stor del redan är konsoliderad. Men det känns inte som att jag riskerar särskilt mycket. I värsta fall kan jag gå tillbaka till mitt gamla liv. Med nya erfarenheter som jag kommer ha nytta av i andra sammanhang.

Vidare till helgen. Jonas har Liam den här helgen och ville göra något speciellt för honom. Därför bokade han en stuga i anslutning till Leksands Sommarland. Med på trippen skulle Åhlén, men efter lite övertalning kom även jag in i bilden.

Åhlén tyckte det var en utmärkt lösning för att slippa känslan av att han och Jonas uppmärksammas som ett homosexuellt par. Jonas har även flaggat för att det kommer finnas en mängd villiga mammor i området. Som den säljare han är har varje tänkbart positivt scenario uppmålats.

Angående det där med villiga mammor konstaterade Tony krasst att det antagligen även kommer finnas en hel del pappor. Hur det ligger till med den saken lär väl visa sig. Hoppas eventuella fädrer respekter den urgamla regeln att man inte slår folk med glasögon.

Oavsett vilket kommer vi färdas med stil. Jonas har lånat en BMW X6 över helgen. Tidigare ikväll tog jag den på en liten provtur och körupplevelsen var någonting utöver det vanliga. Det är en speciell känsla att köra lyxiga bilar som bara killar kan förstå sig på.

Tidig avfärd mot Leksand väntar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet!!

/öronvax

Anonym sa...

Arbete & ensamstående mamma (färdig familj). Det är mycket vuxen poäng nu. Vad kommer härnäst? Volvo kombi och radhus? Even

Benny Bling Bling sa...

Att du äntligen skrev ett blogginlägg var inte en sekund för sent.

Var nämligen nära att boka resa hem för att gå på din begravning. Trodde givetvis att en veckas arbete hade fått dig att sluta andas och att du numer låg stationerad i en kista.

Marcus sa...

Öronvax: Tyty. Jag hoppas du även kommer gratulera mig när jag fått sparken oxå...

Even: Jag är portad från nästan alla radhusområden i hela Sverige, så det är nog inte aktuellt. Tydligen klassificeras jag som någon typ av ohyra. Det är tacken efter ett helt liv av välgärningar.

Benny: Tack för omtanken, men jag kommer aldrig hamna i en kista. Tänkte nämligen avsluta sagan om mig själv genom att brinna inne

MP sa...

Grattis till jobbet! Började själv jobba för tre veckor sedan och det känns så jävla bra. Inte spelat en hand på 10 veckor nu. Hej då