tisdag 22 juni 2010

Maradona-klocka

...
Ett par saker jag glömde nämna.

Fotbolls-VM är i full gång och jag påminns om den härliga tid jag hade i Tyskland 2008 tillsammans med mina forna studiekamrater. Roadtrip runt Tyskland med härlig gemenskap, alla Sveriges gruppspelsmatcher, många tennisbataljer på grusbanor runt landet samt en och annan fest.

Som den fotbolls-fanatiker jag är (hur kan det vara världens största sport???) har jag i årets VM varit mest fokuserad på vad det är för klocka Maradona har på sig. Tyckte den påminde otroligt mycket om en av mina drömklockor. Raymond Weil-modeller Nabucco.


Men det har visat sig att det är en Hublot, som tydligen tillverkat en speciell modell för just honom. Jag blev vilseledd av att den här klockan även har en del blåa detaljer. Mycket läcker är den hursomhelst.


Igår natt innan jag somnade såg jag filmen "Things we lost in the fire" igen. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket den filmen påverkar mig. Det är en sån fantastisk sorglig historia. Men ändå med framtidshopp. Om att alla hopplösa lägen går att vända. Utan att egentligen ha en aning om saken, vill jag tro att Benicio Del Toro's tolkning av en missbrukare är spot on. Vart var oscars-nomineringen?

Precis som förra gången jag såg den, grät jag som ett litet barn under större delen av filmen. Underbart att tillåta sig själv att göra det. Efteråt kände jag mig rejuvenerad och redo att tackla livet igen.

Tyvärr fick jag inte göra det på poker-banan ikväll. Satt registrerad i över en timme och fick inget motstånd. Det måste helt enkelt vara så att jag gått och blivit fridlyst. Efter att ha förlorat rakt ut i alltför många år har poker-kollektivet ingått en pakt, med målsättningen att låta mig behålla de arma ören jag har kvar. Fin gest av dom kan man tycka.

Inga kommentarer: