fredag 18 juni 2010

Snart på benen igen...

...
Konsten att kunna roa andra är en fin egenskap att ha. Allas vår vän Myre har alltid haft den egenskapen och han är nästintill oslagbar som historieberättare. I synnerhet i flaskliga sammanhang, men även på odrucken fot.

Nu har han åkt på en neslig lunginflammation som verkar tagit lite extra på krafterna. I väntan på hans tillfrisknande tänkte jag dra en liten anekdot han själv brukar skratta lite extra åt, när han berättar.

En kompis till honom var på väg någonstans i sin bil. På väg mot resmålet tog han en liten genväg och körde en kortare sträcka på en gångväg. Oturligt nog lyckades en polis vara i närheten och stannade honom med blåljusen på. Konstapeln gick fram till bilen och frågade hur i helvete han tänkte när han körde på en gångväg.

"Tror du jag är nöjd själv eller?" blev svaret och om jag vore polisen skulle jag bara låta honom åka, helnöjd över att ha en nöt-historia till fikarummet. Vi pratar en enorm kyla i ett pressat sammanhang. Bäst när det gäller á la Willi Railo.

Jag vet inte om Myhre läser några bloggar från sjuksängen. Oavsett vilket sänder jag en krya-på-dig tanke med hälsningar från både mig, Gurra och Rille!

Inga kommentarer: