onsdag 2 juni 2010

Pink is my favourite color sjöng Aerosmith

...
Bedrövelse.

Idag var det ett rent helvete att vara mig. Så pass illa att en pokerförlust på €1,000 skulle kännas som ett myggbett i jämförelse. Bespara mig nu kommentarer om att jag således har för mycket pengar för mitt eget bästa. För så är inte alls fallet.

Snarare är det så att pokerförluster har varit en så pass stor del av min vardag de senaste 5 åren, att jag lärt mig leva med det. Istället hänger man sig fast vid vardagliga småsaker för att finna glädje. Som att spela squash. Som att se en bra film. Som att känna doften av nytvättade kläder. När även dom sakerna går emot, ja då har man inte mycket kvar att glädjas åt längre.

Just doften av nytvättade kläder är någonting jag finner oerhört harmoniskt, och det tillhörde en av den här dagens höjdpunkter. Fast doften kändes aningen bitterljuv när jag upptäckte att jag, för första gången i mitt liv, lyckats förvandla en röd-vit tröja till en röd-rosa tröja. Ohyggligt irriterande och jag har varit i rubbning ända sedan den stunden.

I min tvätt hade jag, förutom kläder som inte kan färga av sig, 2 st vit-röda tröjor samt en röd-orange t-shirt. Alla dessa plagg har tvättats minst 2 gånger tidigare, och då har dom röd-vita tröjorna legat i samma maskin medan den röd-oranga gått med övrig 40 graders tvätt.

Idag var det dags att slå ihop allt i en maskin för att spara tid. Inget smart drag med facit i hand. Hela fiaskot omgärdas av mystiska omständigheter.

Det var bara en röd-vit tröja som blev missfärgad, och det var den av de två som på kort tid gått och blivit mitt favoritplagg. Slump? Skulle inte tro det.

Plus att jag inte kan förstå hur en röd-vit tröja ens ska kunna bli missfärgad. För om så vore fallet skulle den lika gärna kunna missfärgas av sig själv, trots att den tvättas i separat maskin. Naturligtvis kan det undvikas genom att det röda tyget i tröjan helt enkelt inte färgar av sig, men den teorin kan nog varken garanteras eller bekräftas. Isåfall skulle alla tröjor vara tillverkad av sånt tyg

Väldigt väldigt orättvis och det är med sorg i hjärtat jag strax ska lägga mig och sova.

Gällande poker har jag den här månade lovat mig själv att lägga in en större volym. Det går inte att slacka runt längre och tro att allt ska lösa sig automatiskt. Det fanns en tid när jag arbetade hårt och den mentaliteten ska jag försöka återuppliva under juni månad.

Därför ska jag spela minst 400 heads-up matcher (helst 600), och för att göra det svårare att ljuga för mig själv kommer jag med någon form av frekvens redovisa på bloggen hur jag ligger till volymmässigt. Jag förväntar mig inget annat än bitska och elaka kommentarer ifall jag inte håller mig i fas. Mer bitska och elaka än vanligt, that is.

Just ja, poker-vm har inletts för några dagar sedan. Inte själv huvudturneringen men däremot en massa sido-events. Ett av sido-eventet har vm-seriens dyraste inköp, $50,000, och kallas "Players championship". Svenske Mikael Thuritz var på finalbordet och jag skulle precis skriva vilken fantastisk prestation det vore om han vann. Fast precis samtidigt lyckades han förlora med JJ mot AK och fick bara smulor kvar av sin markerhög. Trots att jag inte känner honom personligen vill jag be om ursäkt för min jinx.


Inga kommentarer: