onsdag 9 juni 2010

Trampa Lakers

...
Jag och Bommen hade nattvaka hos David och tittade på NBA-finalen mellan LA Lakers och Boston Celtics.

Bommen pratade hela dagen om att Lakers inte kunde förlora och att oddset 2,30 var det största bjudoddset på många år.

Vi hade alla spelat på matchen och valde individuella sätt för att hitta rätt positivism. Bommen drack rom&cola i mängder (törstig efter säsong?) medan jag nöjde mig med att sluka Piggelin efter Piggelin. Tror det blev 6 i rad och jag hade kunnat dragit i mig hela asken, men jag lämnade resten hemma. Stort misstag, efter sista tuggan kom ett obeskrivligt glass-sug blandat med panik eftersom jag visste att det var slut på festen.

Behöver jag nämna att Lakers vann, men det var hårt i mål. Någonstans i slutet av tredje - början av fjärde - stod matchen och vägde. Men för en gångs skull log lyckan mot dom klentrogna.

Inga kommentarer: