söndag 26 september 2010

Ljus i tunneln

...
Hand i hand med ett underbart höstväder går jag mot en vecka med förnamnet Hektisk!

Det är tusen saker att göra och det som blir lidande är, förutom min viktminskning, att jag inte hinner blogga, twittra eller MSN:a särskilt mycket. Vilket är synd för det är något jag finner stort nöje i.

Squash-föreningen ska fr o m 1 oktober ta över driften av squash-hallen. Imorgon kväll är det verksamhetsmöte med styrelse plus förra ägaren, där vi ska skapa rutiner för den dagliga driften. Ett digert arbete och jag skulle bli chockad om jag kommer hem innan midnatt.

Utöver det antar jag att MaxiPlay-tempot kommer bli fortsatt högt.

Igår satt vi ett gäng på kontoret och spelade nätpoker. 6-7 st och MaxiPlay bjöd på pizza, öl och vin. Undertecknad drack totalt 2 öl för att kunna köra bil senare på kvällen. Det var en trevlig afton och det tror jag dom som var här också tyckte. Planen är att det ska bli lite mer såna här aktiviteter. Kan man inte locka spelare på naturligt sätt måste man dra igång dom :)

Sorry för trist innehåll och ha en trevlig vecka.

Och en sista sak. Läste en sjukt rolig seriestripp i tidningen, där ett par sitter framför tv:n och lyssnar på att det är ekonomisk kris i samhället.

Maken - Det gör inte så mycket eftersom vi haft ekonomisk kris hela vårat giftermål
Frun - Fast dom säger att man snart kan se ljuset i tunneln
Maken - Jag kan upplysa dig om att ljuset i tunneln är ett tåg.

PS. Utan endorsement-deal kan jag meddela att Pizza Playa har öppnat igen och att man säljer A lá Papa - pastor för 50 kr... DS.

Inga kommentarer: