lördag 11 september 2010

Tvåan säger du, jag ringer direkt....

...
Hösten är här och med den försvinner en helg-vardag bestående av alkohol,

Imorse gav jag Anton Axelsson en tennislektion. Matchen gick på Balders, till tonerna av en speaker på friidrottstävlingen där någon ungdomstävling pågick. Han har lite temperament, Kungälvs stolthet. Efter en förlorad poäng drog han iväg en boll säkert 150 meter, rakt in på arenan. Bollen kom sjukt nog tillbaka. Hur vet jag inte, men en logisk förklaring är att någon friidrottsförälder hade ett tennisracket med sig. En annan att Patrik Bodén satt på läktarplats och ville stjäla lite uppmärksamhet från dom lågpresterande ungdomarna.

På väg mot tennisbanan såg vi bland annat att det pågick stavhopp. Tror ribban låg nånstans kring 1,1 meter. Staven var alltså ett hinder och inte ett verktyg för att nå oanade höjder. Det såg mycket dråpligt ut och om jag inte såg fel i mina brillor, tror jag kräken som tävlade skämdes själva.

Men jag förstår hans frustration. Som elitidrottare vill man inte torska mot kombon synskadad + smällfet med 5-7, 2-6.

Det sägs att livet är en skola och jag fick mig två rejäla lektioner lite senare nere på stan.

Den första på Svenssons där 2 bekanta (A och B) satt och avnjöt en bira i höstsolen. Satte mig ner och småpratade en stund. Efter en stund kom A's flickvän plus hennes kompis. B hälsade genom att stryka handen på A's flickväns ben. B tyckte att A borde skaffa en egen tjej, varpå han frågade tjejerna om dom inte hade någon kåt kompis.

Jo, det hade dom. I form av en lösaktig bekant som tydligen var alldeles för frigjord för att kunna ha en pojkvän, och som dessutom hade en förkärlek för tvåan. B, som aldrig träffat tjejen, fick numret och ringde omedelbart.

- Hej, det är B
- Hej hej
- Jag hade tänkt att du skulle komma till Sundsvall idag (hon bodde i en stad norrut)
- Jaha, men jag är redan i Sundsvall
- Perfekt, då kan vi ju mötas upp senare, jag sitter här med dina väninnor

*Telefon till vänninan*

- Så du är redan i Sundsvall
- Ja
- Vi tänkte att du kunde möta upp med B ikväll
- Vad är det för fnask du hittat åt mig?
- Han heter B... Ska du festa ikväll?
- Näe jag har haft halsfluss och håller precis på att avsluta penicillin-kuren
- Men du kan väl ligga för det?
- Jo, det kan jag väl

Så var det bokat och det är alltså såhär det går till nuförtiden. Inte konstigt att man lever i celibat.

Nästa lektion var inom ämnet flour. Utanför apoteket var det stor uppståndelse med en mängd tandläkare som riggat upp varenda tänkbar munsköljs-produkt. Alla skulle skölja och jag blev smått nyfiken. Min vana trogen var jag mer intresserad av att ställa frågor än att faktiskt skölja truten med kemikalier.

Men kontentan blev att jag, som jag misstänkt, fick klargjort att Listerine munskölj är en reklamprodukt framställt av en penningstinn läkemedelsjätte. Den är även för stark för sitt eget bästa och kan skada slemhinnor. Trots styrkan fungerar den heller inte lika bra som konkurrerande produkter. SB12 is the shit och är mycket skonsammare för munnen. Jag kommer att byta ut mitt munskölj of choice. Innan jag gick tvingades jag även skölja munnen med rent flour. Som att få dagis-minnen fastslagna i ansiktet. Kunde bara tänka flourtant när jag påmindes om hur äckligt det faktiskt smakar av flour.

Sitter på kontoret och tänkte ta tag i diverse arbetsuppgifter. Har mycket på min agenda. Squash-fakturor ska skickas, love2rake-sidan ska uppdateras plus att det finns oändligt att göra med MaxiPlay.

Trevlig helg!

1 kommentar:

erica sa...

Hej!
Följ gärna min blogg som handlar om mitt liv och kampen för friheten utan låsta dörrar! Det skulle göra mig starkare och få mig att fortsätta skriva om sånt som ingen annan vågar ta tag i !
Erica!