måndag 6 september 2010

Lösningsmedel

...
Det löste sig till slut.

Vann mot bägge två plus att jag fick mig ett rejält träningspass. Rille var oväntat bra efter att ha levt det goda livet ett par år, och Björn blir bättre och bättre för var gång han spelar.

Fler såna här pass och min jättefetma är ett minne blott. Då kanske projektet "fru sökes" kan återupptas. Sparkar jag igång det letandet idag kommer det inte vara en söt samling spekulanter att välja bland.

Medan Rille duschar sitter jag på kontoret och funderar på hur jag ska få fram några rena kläder tills imorgon. Jag har nämligen inte ett enda bärbart plagg tvättat. Min hushållerska har som ni vet gått i strejk till följd av uteblivna lönecheckar. Dom flinar och ställer sig in när det rullar och sticker kniven i en direkt det börjar blåsa lite motvind.

//Kvällskaffe på Barista

Inga kommentarer: