måndag 27 december 2010

Curled up

...
Hur släcker man hoppet om en tam bakfylla?

Svar: Man släpper på sitt absoluta shotsförbud när det är 1 timme kvar av kvällen. Alltså, sträckan fram till mål är inget annan än en transportsträcka. Men ändå gick det inte. Närå, vi beställda in shots som bland annat innehöll tabasco. I plural.

Kontentan är att jag var sängliggande hela dagen igår, och bara känner mig aningen bättre idag. Utan att överdriva kände jag mig lika sjuk som en kombination av 42 graders feber och magsjuka. Lägg därtill en orättvishetskänsla i Mandela-klass och ni kan föreställa er mitt jämmer. Helt kaputt i magen, det bara susar i huvudet, kan inte tänka klart och som vanligt när jag är i det stadiet har jag.....

... i ren panik lovat mig massa saker som jag inte kommer klara av. Försöka gå ner 5 kg i vikt till på torsdag, vilket ska ske genom en kosthållning i flytande form. Åtminstone fram till middag. Protein-pulver är införskaffat och under arbetstid i dag drack jag 3 protein-drinkar och åt en mängd frukt. Tyvärr kom jag inte undan en pannkaka vid kvällens familje-besök, men den skriver vi av som ren otur gällande "ofrivillig närhet till smaksensation".

Väl hemma blev det en middag bestående av kokt torsk serverad med ingenting. Inga krusiduller här inte. Det är inte värt mödan att pynta maten.

Just ja, sen har jag i princip slutat snusa också. Intaget ligger på 1 igår och 1 idag. Mestadels beroende på att jag fortfarande mår för dåligt. Hoppas på att ta mig ur snus-träsket så jag kan stryka ett beroende från min lista över laster.

Slutligen ett stort tack till Bite Line som igår hade en modest väntetid på 3 timmar! Himla snällt av er att förvägra en handikappad och sjuk människa sin lagstadgade rätt till mat. Men det är väl en sån punkt som kommer finnas med på Sankte Pers lista den dag ni försöker ta er in i himlen.

5 kommentarer:

Johan sa...

Men din stackare. Varför går du ut så hårt? Kunde väl nöjt dig med att bara bestämma att du röker gräs måndagar vid lunch? Eller lördag kväll. Eller att du bara sniffar lim söndagar i kyrkan? Eller fredag kväll hemma. Du skall dock ha en eloge att du inte sysslar med dessa "lovande saker" precis efter tolvslaget på nyår. Vet inte hur många hesröstade "Gula-Blend tanter" man hört lova saker vid midnatt till nya året. Alltid avslutat med ett hest kraxande slem-skratt så det rister i den lådvinsformade kroppen efter att de lovat sluta röka. Igen. I år igen. Men lycka till.

Gonzo sa...

Helt jävla livsfarligt! Summan av alla laster är konstant. Därför är det livsfarligt att ta bort något så banalt som snus. Snus är farligt, men inte livsfarligt för dom flesta iaf. Tänk om det skulle dyka upp en ny last som är livsfarlig på kuppen?

Marcus sa...

Johan: Att jag gick ut hårt berodde på att det var det enda logiska. Jag lämnar sällan nyårslöften. I januari håller man sig hemma och kan i sakta mak ägna sig åt förbättringar. 5 dagar innan nyår däremot, då är det full panik för att se representabel ut på festkvällen. Simple as that
//Inte ett gram i nedgång trots intensiv hälsokur sen i måndags.

Gonzo: Det skulle det kunna göra. Har länge varit lite nyfiken på heroin. Har du provat?

Grovis sa...

Snus är numer en statussymbol i klass med en schysst klocka eller en cool bil... Inte många som har råd att vara storsnusare längre...

Marcus sa...

Grovis: Japp det är inte gratis att vara missbrukare idag :)