tisdag 1 februari 2011

Day 06 - Your day

Listan tar sig. Framåt jul kommer jag närma mig slutet. Om jag lever då.

Min dag kan omöjligen väcka något intresse. Men det som står skrivet i sten tänker jag inte tumma på.

Gick upp vid 08. Frös som en hund. Skulle duscha men upptäckte att golvvärmen var avslagen. Bedrövelse. Väntade till 08:15.

På kontoret vid 09 för det obligatoriska tisdagsmötet där vi tar upp allt som gått åt pipan senaste veckan. Eftersom vi inte haft något möte på några veckor blev skörden av jämmer större än vanligt.

Lunch på Brandstation vid 13. Otippat nog en korvgryta som var väldigt god. Till min stora glädje fanns det kladdig kladdkaka till dessert. Två bitar intogs och jag hoppas mina beställda bantningspiller kommer imorgon, för med den här dieten har jag snart vuxit ur mig själv. Igen.

Tillbaka till kontoret och jobbade ikapp med det mesta jag låg efter med till följd av min nio dagar långa utlandsvistelse.

Snabb kaffe på Innergården och lite skvaller med Sara och Maria. Upp till lgh, packade squash-grejor och begav mig söderut.

Squashhallen drivs numer i föreningens regi och eftersom vi har lite problem med bemanningen, händer det att vi i styrelsen tar något arbetspass. Således hag jag snart jobbat gratis i 2 timmar. Vilket inte är någonting att klaga över. Som f.d yrkesspelare är normen att betala för att arbeta.

Tog nyss ett kortare avbrott för att kräkas. Fick nämligen mms av Gurra och Anton, som är i lägenheten just nu, med den ena osmakliga bilden efter den andra med motivet min säng och naken manlig hud.

Sms:ade Gurra och bad han slänga in sängkläderna i tvättmaskinen. Till vilket han svarade nej på med motiveringen att han redan hängt min tvätt idag. Vilket inte stämmer utan snarare hängde jag upp en av hans skjortor, vilket jag förklarade i mitt svar. Fick då tillbaka ett "tack".

Ska snart spela ett squashpass med Dennis och jobba bort kladdkaks-dieten från tidigare idag. Sen blir det hem och halstra en trind Gurra. Tolvans värme och sen ska karljäveln stekas till det är bara kol kvar.

Kommer avsluta med att tvätta mina sängkläder, upptäcka att jag inte har några rena att byta med, och sova i en obäddad säng.

Det är ett glamoröst liv. Jag vet.

//Hängsnara

4 kommentarer:

Benny Bling Bling sa...

Stor humor.
Många skratt.
Och poängterad bedrövelse.
En stående trerätters på akutpsyk.

Anonym sa...

Nakna karlar i din säng, jobba gratis... jösses!

/Kanmandeletasinasinnesbilder?

Marcus sa...

Benny: Tack tack. Det värsta som kan hända min publik är att jag går och blir lycklig, och börjar skriva om hur fantastiskt allting är.

Men oddsen är väl så små att bara tanken är löjlig :D

Anonym: Nej, den inre bilden kommer alltid finnas kvar på näthinnan. Lite som tinnitus, fast visuell.

Anonym sa...

Du har ett liv i dur, själv har man i moll..

/Pal