lördag 19 februari 2011

Toner för miljoner

Synka stämbanden, ikväll är det stordåd på gång.

Den oändliga kunskapskällan som kallas flerpartssamtal över Skype har styrt in mig på ett pengaspel i Melodifestivalen. Ett spektakel jag inte sett på minst 15 år och jag hoppas att det blir en återkomst med guldkant.

Konstiga odds måste jag säga. Ena artisten står i 8 ggr pengarna att komma tvåa, samt 6 ggr pengarna att komma sist. Är det rätt och slätt en tombola som används för att bestämma placeringarna eller?

För den som söker säkrare pengar kan jag rekommendera att spela på att jag inte kommer skruva upp mina nyinköpta IKEA-prylar innan nästa helg. Finfina 1,30 och min motivation är lika med noll. När det till och med känns som ett omänskligt projekt att laga mat, då är det inte stora sportkepsar på att det blir några hantverk uträttade.

//Lur av Tupp...... Tupplur

2 kommentarer:

Johan sa...

detdär lät ju festligt. Undrar vilken artist det var? Komma sist eller tvåa är ju en viss skillnad. OM det inte bara är tre deltagare med förstås. Hur kan de ens sätta odds? har de tjyyyyvlyssnat på bidragen på något sätt? Om Anna Book var med skulle jag spela på att hon omedelbart vid hemkomst börjar tycker synd om sig själv(som vanligt) och ska banta igen. men oddsen på det kan väl inte vara högre än 1.1 typ?

Marcus sa...

Johan: Bidragen är väl tillgängliga i god tid innan tävlingen startar.

Bra idé med Anna Bok, men tyvärr kommer hon nog inte delta igen eftersom hon är fullt upptagen med just tröst-ätning.