torsdag 17 februari 2011

Inge mer Rapé

God afton.

Det har tagit längre tid än beräknat att hämta igen sig från galenskapen under Nordic Light. Men kul var det med besök av kamrater från långväga och exotiska orter som Gävle och Övik.
Rent spritmässigt tog jag det ganska lugnt och höll mig seriös fram till fredagen. Turneringarna gick som väntat åt helvete medan cashgamespelen rullade min väg. Vilket gav en söndags-summering som såg helt okej ut. Slutnotan blev inte dyr om jag räknar in att grogg och mat och allt annat nöje ingick.

Min framtida ekonomiska horisont kanske börjar ljusna lite. Jag har nämligen skaffat en ny dator idag, och hittills är jag 100%-ig rent pokermässigt. 2 matcher av 2 och jag funderar på att behålla den klanderfria statistiken, även om det innebär att jag måste sluta spela.

Men datorn ger och datorn tar. Tar i form av en enorm benägenhet att fresta min inneboende psykopat. Alla program verkar vilja jävlas. Skype tog flera timmar att starta och höll på att bryta ner psyket totalt. Vilket inte förenklades av att jag just nu avgiftar mig från snus. Nikotinfri i fyra dagar nu och hela kroppen bara skriker efter tobak. Men abstinensen är utdöende och om jag klarar helgen kan jag anse mig vara drogfri.

What else?

Jo. Min vikt. Ett helvetes bekymmer. Om ett par veckor ska jag på min studiekamrat Roberts exotiska bröllop i Dubai.

Hade tänkt att inleda en diet redan i december för att i lugn och ro komma bort från den värsta superfetman. Men det gick totalt i stöpet och i ren panik beställde jag bantningspiller för någon vecka sedan. Tabletter jag inte vågar äta eftersom det i FASS:en står att dom "kan utlösa maniska episoder". Ingenting jag behöver mer av i mitt liv.

Därför får jag väl acceptera att jag kommer vara tjockast på bröllopet. Min plan att köpa en stilig och trendriktig kostym kan jag lika gärna lägga ner. Det kommer ändå att se ut som jag är på maskerad. Ska drapera mig själv i den första bästa kostym som går under beteckningen "Fat mans suit" i kombination med ett pris under 500 kr.

Sedan, efter hemkomst, ska jag jobba hårt på att utveckla den anorexi jag inte verkar kunna trilla ner i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan klassificera dig som senil bulikimer - äter hela tiden men glömmer att spy. Det gör iaf jag.

/Pal