torsdag 30 juni 2011

Harmoni

Jag ber om ursäkt för min usla uppdatering. Det har varit en hektisk vecka eftersom vi haft besök av en polsk kollega som vi har utbildat i våra system, parallellt med det vanliga arbetet.

Men jag tror mig i framtiden kunna bli bättre på att hantera många bollar i luften. Det handlar om att jag ska lära mig fokusera på nuet. Vilket innebär att om jag står och borstar tänderna ska jag fokusera på det, och inte på vad som händer senare. Genom att hela tiden rikta sin energi mot det man gör just nu, avstressar man sig själv och blir effektivare och mycket mer harmonisk. Åtminstone är teorin så. Men jag ser ingen anledning att tvivla på det. För allting som kan ta bort den där kliande och skrikande vansinnesstressen, måste vara någonting positivt.

Ifall den här mindfulnessen faller mig på läppen hoppas jag kunna komma igång med andningsövningar och någon typ av meditation. Rökelser, spirituella resor till Indien och lotusställning kan alltså bli den nya och uppgraderade versionen av mig själv.

Ikväll vankas det kvällsgolf i form av matchspel. Någon typ av lokal tävling på Öjestrand som jag anmälde mig till. Min motståndare heter Reinhold i förnamn och ifall någon vill spela på att han är yngre än mig, erbjuder jag finfina 11 ggr fläsket.

På återhörande.

Inga kommentarer: