måndag 20 juni 2011

In i skiten igen

Som en addiktiv person vill jag meddela världen att jag, efter tre månaders uppehåll, återigen är tillbaka på snus-tåget. Det fanns helt enkelt inget alternativ eftersom jag höll på att trilla huvudstupa ner i cigarett-träsket. När jag slutar snusa (gjort det tidigare flera ggr) vet jag att feströkandet ökar och även frestelsen att röka när det inte är fest. Därför var det på förhand bestämt att jag skulle börja snusa samma dag jag rökte min första "nyktra" cigg, Vilket skedde för ett bra tag sedan. Min kollega Jonas är rökare, och förutom att bli snuskigt rik, är hans högsta dröm att jag ska bli rökare. Framgångsrikt har han de senaste veckorna gradvis ökat min cigarett-konsumtion.

Allt som behövdes var tillräckligt med kraft för att ta beslutet. Vilket skedde i lördags kväll och jag måste säga att det inte ens är gott att snusa, plus att det gör kaos med allting som heter harmonisk mage. Farmartankar med ProViva krävs för att balansera.

Vidare har jag tydligen gått och blivit någon typ av otursmaskot. Tony och Åhlen har bestämt att jag inte får ringa på lördagar innan 19:00, då hästkräken sprungit klart. I lördags ringde jag och tydligen sprack dom direkt i nästa lopp. Rille har samma problem. Vi har pratat 3 dagar i rad och han har gått back lika många dagar.

Så vi sammanfattar lördagen. Bubblade pokerturnering på mc-klubb, rökte 5 cigg nykkter, började snusa efter tre månader samt samt åt pizza för andra dagen i rad. Fler såna dagar och vi har snart skapat en självmordsbombare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett liv fyllt av i-landsproblem för dig och vissa av dina vänner kan jag konstatera. Even