onsdag 11 augusti 2010

Årsredovisning

...
Nu när jag börjat arbeta har många av mina tidigare intressen lagts åt sidan för en stund. Det finns helt enkelt inte tid att göra allt som jag ägnade mig åt tidigare.

En sån sak har plötsligt dykt upp som gubben i lådan. Nämligen års-redovisningen för squashklubben. Jag är kassör och har haft i bakhuvudet att den måste göras. Till min stora glädje fick jag precis veta att datum för årsmötet är satt till den 23 augusti. Då måste den vara färdig. Inte bara det, den måste dessutom vara genomgången av klubbens utsedda revisor som förhoppningsvis beviljar styrelsen ansvarsfrihet.

Lägg därtill att jag eventuellt ska till Stockholm tis-tor nästa vecka och det står ganska klart att det kommer röra sig om rejäla kvällspass med bokföringen framöver.

Här har ni en kuggfråga. Vem är tröttare än mig och ändå arbetar idag? Svar ingen, eftersom den personen isåfall somnat om hemma och inte ens tog sig till sin arbetsplats.

1 kommentar:

Benny Bling Bling sa...

Får mig oavkortat att tänka tillbaka på när HedersGurras årsredovisning skulle in.

Karljävlen sköt upp alla former av möten fram tills dagen innan. När han väl dök upp saknades det både det ena och det andra.

På något mirakulöst vis fick vi dock ihop en ansenlig bunta med siffror som stämde överrens på ett godtagbart sätt.

Tyvärr gick året med vinst. Detta var inte min avsikt. Men avdrag för grogg kändes lite väl magstarkt.