söndag 29 augusti 2010

Hej kryckor, vattengympa och lång rehabiliteringstid

...
Fantastisk smärta. Normalt är det av psykisk karaktär på söndagar. Men idag varierar jag mig och bjuder på ett gigantiskt fysiskt lidande.

Spelade återigen squash mot hockeybröderna. I ett bakis-tillstånd som egentligen gör att man inte borde vistas på en idrottsplan. Straffet kom tämligen omgående efter att ha torskat 2 set mot Mange samt vunnit 1 mot Björn. I nästa match mot Björn råkade jag komma i vägen för hans swing. Grafitracket i 250 km/h rakt över knäet och min idrottskärriär är i kraftig gunga. Nu är inte idrottandet det värsta, utan det faktum att min viktminskning är den som får betala priset för det här. I skrivande stund är jag otroligt överviktig och jag önskar inget hellre än att jag var anorektiker och kunde leva på halstabletter. Men nu är jag inte det och jag tänkte använda squashen som hjälpmedel tillbaka till ett normalt liv, utan suckar och skadeglada blickar från mina medmänniskor.

Tack vare att jag la på en is-påse över såret direkt efter, samt tejpade och bibehöll tryck, har jag undvikit svullnad och en eventuell blödning. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska lägga på en kompress över natten. Orkar inte vakna imorgon med ett knä i vattenmelons-storlek.

Sen vill jag tacka alla inblandade parter för en fantastiskt trevlig helg. Många goda skratt, goda drinkar samt överlag supertrevligt i dagarna två. När Gävle är på besök brukar det alltid bli kvalitet på festandet. Sen kan man även få höra en och annan godbit. Det är inte alltid saker som passar i skrift. Men såhär gick en diskussion angående att kasta ut en tv från hotellrummet:

Jag: På en destruktiv bucket-list finns definitivt att kasta ut en tv från ett hotell-fönster
Gävle-bo: Det tycker jag att alla ska ha gjort

Veckan kickstartar imorgon med hundratusen arbetsuppgifter, bouppteckning efter mormor samt styrelsemöte med squashen.

Trevlig måndag på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att döma av bliden i ditt förra inlägg borde din bakfylla minst innehålla: I punk orkester innanför pannbenet, en jätteÅgren på varje axel samt ett obestämbart accelererande illamående i magtrakten. Vad sägs om min diagnos på distans. Dr Even

Marcus sa...

Even: En mycket fin diagnos. Punkorkester innanför pannbenet kan liksom aldrig vara o-jobbigt..

Anonym sa...

fem dagar utan uppdatering känns inte helt okej? /www.bloggapåheltid.com