onsdag 25 augusti 2010

Kolossen på Rhodos

...
Hela sommaren har varit som en enda stor orgie i onyttighet och dekadens. Jag har verkligen saknat squash, nyttig mat och nyktra helger. Även om det för stunden varit trevligt att befinna sig nere i leran.

Förra sommaren var jag flitigare. Jag gick på en 2 veckors jättediet och gick ner 6 kilo i vikt. Fram tills i mitten av den här sommaren tyckte jag mig ha hållt mig till min nya matchvikt.

Jag insåg faktiskt inte den bista sanningen förrän häromdagen då jag ställde mig på en våg. Enligt idioten till våg vägde jag 2 kilo MER än jag gjorde förra sommaren. Tilläggas bör att jag då var på gränsen till självmord till följd av min enorma övervikt. Det konstiga är att jag inte känner mig lika överviktig nu som jag gjorde då. Faktiskt har jag ingen bra förklaring till vart kilona har lagt sig. Direkt kan vi stryka att jag lagt på mig muskler för så är inte fallet. Det syns att jag lagt ut, men det är adslöjfkajfklaöjfkalöfjkalöjfkadöj orättvist att det blivit så många kilon.

Något som jag har förklaring till är VAD det är som gjort att jag gått upp. Förutom alkohol och en viss andel onyttig mat är den stora boven Piggelin-glass. Mitt beroende av det alkohol-fria gröna guldet har kostat mer än det smakat. Vart är varningstexterna på förpackningen när man som bäst behöver dom?

"Ät gärna vår goda glass, för med din figur har du inte så mycket att förlora"

"Förutom en gigantisk fetma resulterar överdriven konsumtion av den här produkten till en tandläkarnota i världsklass"

"Har du sett dig själv i spegeln? Ät lite mer glass så behöver du 2 speglar på bredden för att få en helhetsbild av ditt eget elände"

Nu börjar klättringen tillbaka till ett normalt liv. Det firades med squash. Jag har inte spelat på ganska länge och det var skönt att komma igång igen. Spelade mot Dennis och vann med 3-2, 2-0. Även han har lagt ut i sommar så det var jämna förutsättningar från start. Behållningen var att orken bara var marginellt sämre och spelet höll förvånansvärt bra nivå.

Om jag slipper bryta hälsenan kommer det nog bli en rolig säsong.

Grattis till Jonas som vann 2 online-turneringar igår. Motståndet var av yppersta toppklass. Turneringarna var av privat karaktär och det är med stolta ord jag nu kan meddela att karln är fullvärdig medlem i "skotergänget".

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Inte så här illa va?
http://retronyttgods.blogspot.com/2008/09/kolossen-pa-rhodos.html

Marcus sa...

Mycket sjukt med samma namn på ett inlägg. Världens underverk brukar inte vara min standard-titel på blogginlägg.

Mitt kolossproblem är lika illa som på bilden, fast på bredden istället för på längden. Rolig bild, det ser nästan ut som det är ett jesuskristus-sken som omringar tantan.