måndag 23 augusti 2010

Gå lös

...
Jag har sagt det föut och jag säger det igen. Med vänner som Rille behöver man inga ovänner. Vet ni förresten vad som pratar konstigt, har torrt hår och brinner den sista april? Just det, det är Rille som är huvudpersonen i en maj-brasa.

Häromdagen fick jag ett meddelande på MSN, där han spelat in ett ljudmeddelande. Det lät såhär:

"Hej Gurkan, jag har en hälsning till dig"
*Tjejröst*
"Tjena Gurkan, jag såg dig på stan igår. Såna som du borde absolut inte få gå lös. Du kan väl höra av dig nån gång"

Meddelandet gjorde mig grymt konfunderad eftersom jag inte kände igen rösten. Plus att jag först tänkte att personen måste vara från Gävle, vilket inte alls gick ihop eftersom jag inte satt mina platta fötter där på ett tag.

Som tack för att man räddat karljäveln ur både sjunkande skepp och brinnande bilvrak, vägrade han berätta vem personen var. Det fanns tydligen ett löfte om att inte säga nåt.

Innan gårdagen var avslutad hamnade jag på Oscar. Passade egentligen inte alls in eftersom jag bara druckit ett par öl och alla andra hade en berusnings-nivå som skulle imponera på även den törstigaste (läs Gurra).

Hängde lite i baren med Zeke och Kristin när det plötsligt kommer upp en person bakom mig som säger "Gurkan, såna som du borde absolut inte få gå lös". Blev verkligen chockad eftersom jag inte visste om det var samma person som på MSN, eller om det var Jonas som riggat hela situationen eftersom jag dagen innan berättat det hela för honom. Innan jag hann svara nåt försvann vederbörande all världens väg och syntes sen inte till nåt mer.

Frontade Rille med den här informationen och det visade sig vara ett litet prank som antagligen roat berörda parter någonting oerhört. Jag fick åtminstone min vilja fram och fick reda på vem det var :)

En annan positiv sak är att man kan spara på sig såna här små-skämt och ladda för en rejäl hämnd. Vilket kommer hända en vacker dag. Det kommer inte bara vara Rille själv som kommer att brinna. Även hans stolta samling av Magic-kort kommer stå i lågor en kylslagen 1:a maj natt.

Buenos noches!

Inga kommentarer: