måndag 4 april 2011

Fasta bort sig själv

Efter en dags fastande känns allting okej.

Hungern är under kontroll och ett mycket mindre problem än väntat. Orkeslösheten är istället det stora bekymret.

Det lilla jag trycker i mig är oväntat gott. Grönsaksbuljongen är inget annat än ljuvlig. Även teet och fruktjuicerna är goda och även fast det är så små mängder får jag en enorm energikick efter intag.

Målet med fastan är invärtes rening och detox, samt viss grad av viktminskning.

Ingångsvikten låg på dryga 90 kg. Ingenting jag borde nämna eftersom det är en vikt vigd åt valar. Men i rent studiesyfte blir det intressant att se vad jag landar på. Om jag nu klarar av dom här fem dagarna. Imorgon har jag squashmatch vilket får anses som ett stort test. Förlust, avslaget racket samt medvetslöshet till följd av utmattning är nog ingen utopi.



- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om 90 kg är för valar. Vad är vi som väger tre siffrigt? Even

Marcus sa...

Even: Skalan är högst personlig och kan bara tillämpas på mig själv, och mitt förfall.

Antar att andra har både högre, och lägre, skalor för vad som anses vara val-vikt.

Men det blir lite diet i Makedonien! Eller hur?

jamtblues sa...

Detta klarar du galant, en sån positiv mäniska som du klarar allt.
Du såg väl hur det gick förra torsdagsturren på CC. Jag vet inte om det var min peppning för att få dig att tänka positivt, som tog dig till finalbordet. Jag vill ju tro det...... men.

R. Bengtsson

Marcus sa...

jamtblues: Ja min optimism är det inget fel på :)

Men det jag sa stämmer, rebuy-turneringar är ett gift som skulle fördrivas från den här världen. Alternativt att man gör som Pallander, köper in sista handen innan rebuy-perioden är slut :)

Tack för peppningen, alla tusenlappar behövs i det gurkiska hushållet...

Anonym sa...

90 kg = val? Allt under 100 kilo är lego! Dvs går sönder för det minsta av prövningar... Får göra ett vikt vad! Det sista jag var inblandat i vann man på +1,5 kg :-)

/ Eliazohn

Marcus sa...

Eliazohn: Jag går sönder för den minsta av prövningar, oavsett om jag väger under eller över 100 kg.

Men viktvad har väl inte du råd med, du behöver väl all näring du kan komma över för att orka spela :)