fredag 22 april 2011

Vad har ni här att göra?

Medan hela stan låg och jämrade sig i bakfylla över kombinationen påskledighet + invigning av O'learys, pallrade jag iväg mig till gymet och körde ett kortare konditionspass innan frukost. Förjävla imponderande om jag får säga det själv. Jag fick sällskap av Åhlén som är inne i någon typ av seriös rehabilitering för att kunna skörda nya triumfer på bandybanan.

På väg hem såg jag tre smågrabbar utanför Hemmakväll. Förutom att dom såg sådär småjävliga ut som ungdomar gör i största allmänhet, bräkte alla tre på riktigt gammalmodig engelska.

Fy helvete hur det lät. Kanske en av världens vidrigaste accenter och jag föredrar indisk engelska alla dar i veckan. Prata aldrig sådär igen ville jag säga till dom, men jag höll det för mig själv eftersom den fräknigaste, och fetaste lillgangstern, antagligen hade huliganblod i ådrorna och skulle gjort snabbt jobb av en crosstrainad mig själv.

Inga kommentarer: