söndag 3 april 2011

Vårmässan

Sammanfattning av mitt besök på Vårmässan:

- ALDRIG MER
- En publik av enbart bönder och utomsocknes smittar av sig på utbudet. Hjortronsylt, morakniv, garageport, värmepump, stekpannor, fula kläder, healing, stearinljus.... BEDRÖVLIGT!
- Zeb Macahans gamla skinnpaj är återfunnen



- Tantan som styrde parkeringstrafiken = ett logistiskt icke-fenomen och verkligen fel kvinna på fel parkering.

Slutligen, jag har inte höga krav på min framtida fru. Fast ett av kraven är att hon inte ska frodas av tillställningar som den här. Hon ska, precis som jag, skrika rätt ut när det vankas mäss-besök. Såvida det inte handlar om spelmässor i exempelvis London där alla bås har intressanta produkter (läs tjejer) och alkoholen är gratis.

PS. Inget ont om bönder, bara ett krasst konstaterande. Jag härstammar själv från bondeland men har däremot svårt att identifiera mig med livsstilen DS.

- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mycket betalade du i entre för att erbjudas div konstiga varor? Even

Marcus sa...

Even: Ingenting, jag hade gamat åt mig en fribiljett. Och tur var väl det. Fatta vilket klagande jag levererat ifall jag slantat 60 kr för eländet.

Tanten på parkeringen sa...

Exakt Vad hade du väntat sej av en vårmässa??

Marcus sa...

Tanten: Trevligare parkeringspersonal, vettigare produkter, fri sprit, lättklädda tjejer och lotterier med pengapriser.

Men såna mässor finns tydligen bara i Vegas.

Anonym sa...

Hade du bara gett mig 10 minuter till så hade jag snokat upp gratis whiskey även på denna mässa precis som i London. Kände vittringen av Olle från Smedjan som stod och sålde tomter i Matfors.

Marcus sa...

Tomter i Matfors låter som en långnöt. Tror det är på det jag ska investera mina miljoner.... :)