onsdag 5 september 2012

Arga lappen-upplevelse

Häromveckan upptäckte jag en mycket märklig lapp på min vindruta. När den sattes på min bil är högst oklart, men en kvalificerad gissning är veckoslutet för två veckor sedan då jag besökte västkusten utan sällskap av min bil.

Såhär såg den ut:

Fantastiska formuleringar. Gillar särskilt frasen "försök få gratis lack av någon annan"

Den som känner sig vilsen bör veta att jag för ungefär ett år sedan fick en stor repa på min förardörr. Med stor menar jag så gigantisk att den inte kan ha tillkommit genom en olyckshändelse, utan snarare att någon mejslat (samma som nyckla fast med en mejsel) dörren av hat.

Det lustiga med lappen är att den antyder att jag skulle ha lämnat en lapp på bilen bredvid och anklagat denne för att ha repat min bil. Vilket jag inte gjort. Men eftersom vi i vår kompiskrets gillar att jävlas med varandra kan det mycket väl varit någon av mina "goda" vänner som gjort det. För jag är tämligen säker på att svarslappen inte är skriven av någon annan än en oskyldigt anklagad parkör.

Jag skulle vilja se ursprungslappen, den som jag skulle ha skrivit. Förmodligen var den inte särskilt snäll. Genom att festa i Havstensund har jag alltså omedvetet adderat till min minuskarma, genom att vara en bricka i ett spel som retar gallfeber på tredje part.

Här är baksidan med de "fina fiskarna" hon pratar om. Hon behöver inte
skicka ungen på konstfack åtminstone. Det står helt klart. 

Inga kommentarer: