fredag 14 september 2012

Förflyttad till Stockholms-avdelningen

Imorgon åker jag till Stockholm och till skillnad från mina normala helgresor är det inte något festfokus den här gången. Utan jag ska parkera min trötta lekamen på Brandson-kontoret där jag i ett par veckor ska leka jobb. Den som känner mig väl vet att jag inte skulle slösa en fredag kväll i bilen om det gällde arbete efterföljande måndag.

Och visst är det så. Min kompis Bergström har blivit pappa för några månader sedan och ska avtacka sitt festarliv med en rejäl tillställning.

Som börjar på lördag morgon då alla 16 grabbar ska spela privat golftävling. Med dryck för den som finner det intressant. Jag spelar med HedersGurra som halkade in på ett bananskal efter ett sent återbud. Eftersom han är utan driver ville han bara ställa upp ifall han hamnade med någon annan vänsterhänt, som han kan dela driver med. Det blev jag och ärligt talat är nog ingen av oss är särskilt nöjd med det. Åtminstone golfmässigt.

Gurra är en chansare av rang och har inte ett säkerhetsslag i hela kroppen. Plus att det är stor chans att min driver blir av hopfällbar modell efter hans John Daly-svingar. Jag själv har en fabless för att slå låga, och ganska sneda, slag. Särskilt med de lägre järnklubborna. Vid sidan av golfen är det däremot en rolig lagsammansättning, som hade varit ännu roligare om inte Gurra fått för sig att ingå ett evighetslångt nykterhetslöfte med djävulen. Den enda i sällskapet som inte ska spela är Montell. Trots att han har klubbor och gått kurs. Tror inte han attraheras av tanken på att slå upp torva efter torva till tonerna av glada tillrop från de andra i bollen.

Efter golfen blir det middag hos Bergström. Med tillhörande tömning av hans spritförråd eftersom ingen kommer komma ihåg den på förhand tydliga instruktionen om att ta med egen dricka.

Däremot har jag ett packningsproblem. Som får mig att första hur det är att vara Madonna innan en världsturné. Jag måste ha med mig tusen och åter tusen saker och grannarna kommer tro att jag flyttar ut när jag packar bilen imorgon. Här kommer en lista på det huvudsakliga:

- Min stora dataskärm eftersom jag inte orkar arbeta på en 13" laptopskärm i två veckor
- Biljardköer och tillhörande tävlingsutstyrsel eftersom jag ska spela seriespel nästa helg
- Träningskläder för promenader/gym samt squashgrejor
- Golfklubbor
- Kostym eftersom vi ska företagsfotograferas (säg omelett)
- Mängder med kläder

På återhörande från huvudstadlig mark!

Inga kommentarer: