lördag 15 september 2012

Välkomstpresent

Efter världens stressigaste dag med jobb, packning och kvällskörning till Stockholm kunde jag inte ana att mottagandet skulle bli i klass med vad hemvändande konungar kunnat förvänta sig.


I Montells lägenhet, som jag ska låna, stod en välkomstpresent jag sent ska glömma. Bland det roligaste jag sett, och bara tanken på hur roligt han måste haft under själva ihopsamlandet, fick mig att bryta ihop. Märk väl hockeypulver och Dagens Industri bland de övriga delikatesserna.

Det tog inte lång stund innan jag satt superavkopplad med ett glas Gnarly Head. Som snart är slut. Amaronen sparas till morgondagen och blir perfekt belöning efter att ha vunnit golftävlingen Bergströms Last Shot of Freedom.

På tal om golfen ringde Gurra och pratade taktik. Hans förslag var att jag skulle ge drivern till honom och inte ta med en klubba lägre än järnsexan. Med planen att jag ska spela gubbgolf. Korta, men raka, slag som genererar ett stadigt inflöde av tvåpoängare. Vilket då ska skapa utrymme för Gurras vilda vevningar som "blir en birdie här och där".

Med förklaringen att "du måste vara ankare eftersom jag kastade mitt överbord redan i 15-års åldern".

Det lär bli en intressant, men knappast vacker, uppvisning av lag Tägtström / Sjöberg imorgon.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Hallå, hör av dig om du har tid för lunch eller aw medans du är i stan!

Marcus sa...

Tja! Klart vi kan göra det. Pratade lite med Camilla ang middag antingen lördag eller söndag, fast vi bestämde ingenting.

Däremot äter jag gärna lunch när som helst. Vart sitter ni? Vi är på Västmannagatan strax hitom Odenplan.

Sanna sa...

Kul! Jag sitter vid t-centralen för tillfället. Kanske lunch på Babel Deli i morgon eller på torsdag?